Nomad en ik weer eens. Vooruitgang of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nomad en ik weer eens. Vooruitgang of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:45

Hier zijn we weer! Na heel wat probleempjes met de gezondheid van Nomad, hier dan toch weer een rijfoto topicje. Ik heb hard gewerkt aan alle tips die ik van jullie heb gekregen En thuis heb ik ook hulp gehad van kabouterdans waar ik erg dankbaar voor ben :j
Tips zijn nog steeds welkom, daar kunnen we alleen maar van groeien :j

onze vorige topics
[RT-HAW] Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?
[RT-HAW] Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Punten waar ik nog problemen mee heb is
mn binnen hand
voorover kukelen *ivm gebroken stuitje wat momenteel wel iets beter gaat*
te overdreven staan tijdens het lichtrijden
Bij wat meer actie draai in mn tenen naar buiten.
moet vooruit kijken ipv naar mn paard.

Punten waarvan ik denk dat ze beter gaan
Ik draag mn handen al vaker
ontspannendere houding
actiever aan het rijden
Heb het gevoel dat nomad mij wat meer 'draagt'

Wie vult aan?

Afbeelding
Afbeelding

Val voorover
Afbeelding
Afbeelding

Dit voelde erg fijn
Afbeelding

pasje weg *kapstokken en gebolde rug*
Afbeelding

mag meer van achter maar zijn hals is naar mijn idee wel fijn zo
Afbeelding

ontspannen stukje alleen achter de LL
Afbeelding

Weet niet wat ik van deze foto moet vinden. maar misschien is er hier iemand, die er wat zinnigs over kan zeggen?
Afbeelding

Fijn plaatje maar die binnenhand! :=
Afbeelding

Knappie <3
Afbeelding

Alvast weer bedankt!!

BWPcookie

Re: Nomad en ik weer eens. Vooruitgang of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:00

Ik vind dat het er een pak meer ontspannen uit ziet (vergeleken met de foto's toen je hem pas had).
Blijf er op letten dat je je tenen meer naar binnen laat wijzen. Verder zijn jullie een leuke combinatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:02

Op verzoek van de TS verplaatst van RIJ-ITP naar RT-HAW

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:14

Share, leeuuukkk :D

Ik vind m eigenlijk op alle foto's veel te diep lopen :o z'n neus moet er meer uit. Ook mag het achterbeen er veel meer onder. Lekker veel tempowisselingen en overgangen rijden, zodat dat achterbeen actief eronder blijft dan zal hij ook je hand beter op zoeken en kun je gemakkelijker het neusje eruit rijden.

Je houding, dat komt wel weer. Probeer je benen wat meer om je paard heen te leggen en voor je gevoel 10 cm naar achteren. In werkelijkheid leg je je been dan maar een paar cm verder naar achteren, maar net genoeg om je benen er fijner omheen te krijgen :)

Wat je zegt over actie: vaak ga je een beetje debiel doen met je benen, tenminste ik wel, als je paard net even niet meer wil en jij wel wil dat ie door gaat. Probeer bijvoorbeeld een middendraf eerst een paar passen en dat telkens een stukje uit te bouwen, zodat ie op een gegeven moment zo lang die middendraf kan knallen als jij wil, zonder dat je constant je paard aan hoeft te drijven.

Owja, en je vooroverkukelprobleem. Bedenk constant wat je gaat doen. Dus ben je bij A, bedenk daar al dat je bij E een volte gaat rijden. Dan moet je vooruit gaan kijken en kijk je omhoog. Dus wordt je rug ook rechter en kukel je niet meer voorover :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:22

Heb je eerdere topics ook gezien...weet niet meer of ik al gereageerd had. Maar ik vind als ik heel eerlijk ben dat er nog weinig vooruitgang te zien is. Hij loopt idd nog steeds te diep, waardoor zijn achterbeen er onvoldoende onder kan komen. Ik heb ook wel eens dat mijn paard zo duikt, wat ik dan doe is gelijk naar voren rijden en zelf ook wat meegeven aan de voorkant, zodat hij mijn hand gaat volgen. Eigenlijk dus wat Wijnanda ook al zegt. Wbt je eigen houding geef je zelf eigenlijk al aan waar de verbeterpunten liggen.

Vind wel dat je een heel mooi paard hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:30

Bedankt voor de reacties.

Het is idd wel erg moeilijk om hem goed vanachteruit te rijden. paarden masseuze is ook bij hem geweest en die heeft geconstateerd dat hij een oud en diepliggend spier probleem heeft oa de achterhand en broek spier zitten gevuld met afvalstoffenen dus overbelast . tevens heeft hij 0,0 bovenhals spier ontwikkeld. Dus met zijn hals houding ben ik voor nu wel erg blij. iets meer bolling vanuit de schoft erin in plaats van die stok in zn nek. Er zit nog een hele procedure op hem te wachten om hem weer 'goed' te krijgen. Normaal is hij erg stijf en strak en vandaag 'voelde' hij erg los en bewegelijk. wilde ook wat meer schuiven in zn hals als normaal. hij voelde vandaag gewoon zoveel beter als normaal. maar dat komt dan misschien niet goed over op de fotos. Maar ik snap waar jullie commentaar vandaan komt en we gaan er gewoon weer aan werken :j

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:47

Nou Share, ik weet ondertussen wat Nomad denkt onder het rijden: "He ho, he ho, je krijgt het niet cadeau"!
Voor de reagerende bokkers hier neem van mij aan het is geen paard van opstappen en wegrijden :n

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:12

Nee dat snap ik ook, mijne geeft het ook niet cadeau, dus moet je er aan gaan rijden. Overgangen en tempowisselingen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:17

Die overgangen en tempowisselingen doen we ook wel hoor alleen boeken we nog niet helemaal het gewenste resultaat. ;)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:26

Ik ben nooit zo "reageerderig" op bokt, maar voor jou maar ik een uitzondering. Ik vind dat je echt al verschil ziet, en met dat korte vachtje ziet Nomad er mooi uit!

Zoals andere al zeiden, veel tempowisselingen en overgangen rijden, geen rondje in het zelfde tempo rijden. En onthou dat je voorwaarts rijden niet altijd een lange zijde hoeft te doen, zomaar een paar pasje om te controleren of hij aan je been is. Ook schijnovergangen terug, zijn hele goede oefening!

_Megan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:28

Ik vind dat er zeker vooruitgang in zit!
meer ontspannen, stuk beter al! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:32

Dank je Iloon :) de (schijn)overgangen terug zijn altijd drama, Vooruit wiltie wel.

_megan, claaaudiaa en Joscaaaa, ook bedankt :j

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:58

Even een reactie, had ze op hyves al voorbij zien komen... ;)
Maar ik zie ook wel vooruitgang hoor. Ja hij loopt wat op de voorhand en hij mag iets gesloten worden en meer op het achterbeen, maar je bent er bewust mee bezig dus dat komt wel. Is gewoon huiswerk! Maar in voorgaande topics zag je momenten dat Nomad wat strak worden in de kaak/nek werd en daardoor ook niet lekker door het lijf liep. Ik zie nu al meer lossigheid dat voorheen. In de eerste foto's zie je hem al lekker van achter naar voor richting je hand stappen. Misschien dat het iets dieper instellen hem helpt los te laten. Als hij goed loslaat kan je vanzelf het neusje er weer uitrijden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:04

He dat paard komt bij ons uit de buurt!. Ik vind dat je goed bezig bent.
Heb zelf het idee dat je beugels iets lang zijn dat je daardoor wat hoog aan het lichtrijden bent.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:08

Je paard loopt veel te diep en dat was in de vorige topics nog niet.
Pas hiermee op, probeer even een stapje terug te doen naar hoe het was.
Je houding vind ik wel netjes!

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:51

Leuk paard! Ik denk dat je beugels gaatje langer moeten of je zadel klopt niet helemaal met jouw zit. Je teugels veel en veel korter pakken en meer vanuit je been rijden en niet je hand, dat verstoort de harmonie tussen jou en je paard als ik de foto's zo zie.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:00

ik zou je beugels 1 gaatje korter maken omdat je in draf soms op je tenen staat ne je je hakken niet zo goed (kan) uitdrukken, als je ze 1 gaatje korter maakt heb je denk ik al een stuk stabielere beenligging. vind het er opzich verder wel goed uitzien ;)

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:59

xDebra schreef:
Leuk paard! Ik denk dat je beugels gaatje langer moeten of je zadel klopt niet helemaal met jouw zit. Je teugels veel en veel korter pakken en meer vanuit je been rijden en niet je hand, dat verstoort de harmonie tussen jou en je paard als ik de foto's zo zie.

teugels korter?:O
nou dat moet wat mij betreft niet hoor! gaatie alleen maar dieper lopen of veeel minder ontspannen.

Nee Share ik vind het er goed uit zien! Jullie zijn der nog lang nietmaar het gaat wel vooruit, stukje bij beetje he(A) Zoals op deze foto's zijn jullie veel meer samen dan eerst en zodra dat der is komt de rest wel!

Probeer idd je been iets meer naar achteren te leggen daardoor ga je makkelijker zitten, teminste vind ik(A).
Succes met hem he! Jullie komen der wel:)

hij voelt zich op zn nieuwe stalletje met zn geschoren vacht gewoon een echt sportpaard :9 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:20

teugels idd niet korter want dan word hij idd minder ontspannen. we moeten nu de ontspannenheid juist opzoeken veel lang en laag en van daaruit weer opbouwen naar meer bovenin (ivm zijn spierproblemen)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-11-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vraag verwijderd die per pb gesteld kan worden

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:30

Zit echt vooruitgang in ;)
Maar soms heb je wel pianohandjes :P
En je pony zit net iets achter de loodlijn, en loopt een
beetje op de voorhand..
voorderest netjes hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:38

dank je :D maar pony!? :P hij gaat toch richting de 1.68m hoor

Hij loopt idd op de voorhand hij krijgt zn achterhand er door probemen in zn lichaam nog niet goed bij. Heb net even overleg gehad met de masseuze die me dit vertelde. gewoon zo langzaam uitbreiden.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:46

als je wel die bolling van zijn rug wil maar niet het te ver achter de loodlijn komen kun je ook eens proberen om wat meer vw neerwaarts te rijden. Al wil hij in het begin maar 5 cm extra zakken dan heb je al wat gewonnen. Dit zal hem misschien helpen nog wat meer te ontspannen. Je kunt dan in ieder geval hem uitdagen om zich niet vast te zetten.

Succes en ga zo door!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:52

Als je hem wat meer voorwaarts neerwaarts rijdt gaat hij ook meer buigen over zn hele hals, en niet alleen het stuk in het midden van zn hals.

Op die manier loopt hij ook minder diep.

Succes, het is een leuk paardje en je rijdt hem vriendelijk! :)

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:46

je paard loopt idd nog wat op de voorhand probeer zelf goed rechtop te blijven zitten!
hij oogt verder wel ontspannen op die ene galop foto na.t lijkt een beetje protest (zo van de foto gezien dan )

succes ermee !!

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:53

Op de foto waar jij niets over weet zeggen......
Hij gaat hier gewoon vet in protest. Het lijkt zelf wel of hij heel stiekem naar je been wil trappen.... Hij moet je hand en je been accepteren. Maak hem lekker attent aan je been dan zal hij dit niet zo snel meer doen.