Selectie oosteind, 1e met 196(28-11)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

Selectie oosteind, 1e met 196(28-11)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 15:05

hallo
vandaag had ik weer selectie, kring breda,DE-m1.

mijn vader heeft het gefilmt, wat vinden jullie ervan? Graag niet te erg afkraken, daar heeft niemand iets aan.

Ik heb zelf punten om aan te werken.
- Mijn enkels stil houden(heb hier ook heel veel last van. het lijkt ook alsof ik hem heel de tijd aanspoor.dit is niet zo)
- Handen netjes naast elkaar, druk ze snel wat naar benede.
- uitgestrekte draf niet de teugels helemaal los.
- middenstal,teugels niet losgooien.. jarka trekt zijn hoofd dan snel omhoog.

Jarka was iets gespannen in de rechter hoek(bij de wc's) maar ik vond dat hij het goed had gedaan.

wat is zelf irritant vind. is dat als ik in mijn proefje ga,krijg ik zoveel last van mijn keel en krijg ik een loopneus(met rijden is dat zowiezo maar in het proefje word dat nog erger)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:11

hele nette proef.
Je pony stapt echt heel netjes achterwaarts!
probeer misschien je handen wat meer te dragen indd zoals je zelf zegt.
verder, Ga zo door ! :)

Roxxiejj

Re: Selectie oosteind, 1e met 196(28-11)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:35

Schouderbinnenwaarts mag ietsje schuiner gesteld worden, volgens mij (kan ook momentopname zijn)..

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:38

Normaal doet hij die ook veel beter,
maar hij was ook wel wat afgeleid,
heb filmpjes van les van ongeveer anderhalve maand geleden, en daar doet hij em echt heel goed.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:18

ik vind je benen wel meevallen!
leuke pony!
beeld mag wat meer ontspannen en gedragen, maar
ziet er al super uit hoor!
Succes!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:59

Allereerst wil ik even zeggen dat je een ontzettend leuke pony hebt. Wat me opvalt, maar dat geef je zelf ook al aan dat hij de nodige spanning heeft. Ik denk dat het geheel nog een stuk netter kan door je hakken netjes uit te drukken, tenen naar binnen te doen en je handen niet zo laag en uit elkaar te zetten maar ze mooi rechtop en naast elkaar te houden, dit maakt het geheel een stuk netter want soms is het best onrustig. Wat betreft de schoudenbinnenwaarts, die zijn prima en moeten vooral niet schuiner want deze is precies op 3 sporen. Het achterwaarts gaan is een beetje rennerig, probeer hem wat mooier boven in de houden en niet zo te laten duiken.

Maar vind jullie wel een erg leuke combinatie ;) Veel succes verder met je topper!

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:33

Vindt je je pony iets te gehaast de ring rond rijdt, erg jammer want ziet er niet verkeerd uit. Je middenstap mag meer door het lichaam. Met halthouden duikt je pony veels te veel net zoals met je achterwaarts. Vndt je pony zowieso soms net iets te diep lopen voor het M1, iets meer oprichting zou veel mooier ogen. Complimenten voor je fijne galop, je ziet dat je pony erg recht is! Je pony valt alleen iets op de voorhand waardoor z'n achterhand omhoog komt.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:09

Hee Anja!

Nog gefeliciteerd. Ik heb je proef gezien en vond hem eerlijk gezegd niet zo heel goed. Ik heb echt veel betere proeven van je gezien. Ik vond hem inderdaad ook te gehaast en met bv. de middendraf gaat ie het eerste stuk vanuit het niets opeens strekken en dan na X is hij alweer bijna in arbeidsdraf. Probeer het mooi op te bouwen zodat het op X het hoogtepunt is. Ook in de stap lijkt het alsof je hem teveel vasthoud waardoor hij kort en gehaast stapt. Misschien is het spanning van jezelf waardoor je hem net iets teveel tegenwerkt. En omdat hij ook wat kijkerig was in 1 hoek. Probeer voortaan weer zulke fijne proeven te rijden zoals altijd want ik vond dat deze proef 10 x beter kon. :) Je moet natuurlijk ook nog wat ervaring opdoen in het M! Bedoel het ook goed hoor! Succes op de kringfinale, en tot dan!
xx Britt

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:16

even een compliment want je stond 3 keer keurig vierkant! :) echt heel netjes.
voor het mooie zou ik iets langer halthouden met afgroeten, nu was het echt van stilstaan hand naar beneden en boem weer naar voren. je was al weer weg voordat je echt mooi kon groeten.
verder heb ik nietzoveel aan te merken, laatste deel van je proef ziet er een beetje gehaast uit.
en gefeliciteerd met je punten

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:44

mimeslosydy schreef:
even een compliment want je stond 3 keer keurig vierkant! :) echt heel netjes.
voor het mooie zou ik iets langer halthouden met afgroeten, nu was het echt van stilstaan hand naar beneden en boem weer naar voren. je was al weer weg voordat je echt mooi kon groeten.
verder heb ik nietzoveel aan te merken, laatste deel van je proef ziet er een beetje gehaast uit.
en gefeliciteerd met je punten

Dank je wel da je toch iets goed zegt.
inplaats van alleen afkraken,

heb zelf ook de punten waar ik aan moet werken,
dus heb meer aan tips om te verbeteren dan mensen die afkraken.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:17

het heeft niets met afkraken te maken. maar je zet het in haw neer.. dus mensen zeggen dan wat hen opvalt..

mij valt op dat je soms streng met je hand bent.. probeer je paard iets meer voor te bereiden op wat je gaat doen, dan hoef je m niet ineens om te trekken.. dat is wat mij erg stoort.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:08

Ik vind je te streng met je handen.. Als je naar de eerste middendraf kijkt ben je ontzettend hard met je handen! Je benen mogen ook stiller..

Verder was het een nette proef! Iets gehaast maar netjes!

peerties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:57

nou, ik kan me ook wel indenken dat je 1e bent geworden, wat een nette proef. Wel ietsjes gehaast maar dat stoort verder niet. Idd de handen tijdens de middendraf, probeer ze op dat moment ook te ontspannen

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:25

hele leuke pony, en ook een nette proef!
ik vid het laatste deel wel ietjes gehaast, verder ziet het er goed uit.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 12:32

ik denk meestal in de stap dat ik wel te langzaam stap, maar dat is helemaal niet :P

dank je wel:D ik had eig. niet verwacht dat ik 1e werd omdat hij nogal schrikkerig was, hij liep totaal niet de hoeken in enzo, en was nogal afgeleid :D maar was er wel heel blij mee

Rwoods1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:14

heej,
Netjes gereden! omdat ik toch iets moet zeggen: idd je handen, iets meer rechtop.
Gefeliciteerd met je behaald resultaat!
Je bent reserve kampioen geworden? Geen kampioen? had je nog een selectie moeten rijden dan?
Nogmaals erg leuke pony! Mooie combinatie.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 07:40

ja ik had er nog 1tje gereden, ik heb het ook gefilmd, mijn lesgever was er zelfs bij,

Het commetaar klopt allemaal niet.
het was toen dat of ik moest 1e worden voor kringkampioen of het andere meisje(wij hadde 5 selecties beste 3 telde)

Rwoods1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:38

Oh zo ik snap um. Jammer van dat commentaar dan.. als het gewoon eerlijk was gejureerd had je dus kringkampioen kunne worden? zonde dan.. was je zelf wel tevreden over die die laatste selectie?
Maaaaaar je mag in ieder geval naar de Brabantse kampioenschappen! Heb je nog een kans ;-)

Milou_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:26

Ik vind het een hele nette proef, ik zie een vlotte proef juist liever dan een pony die sloom oogt! Ik heb wel een tip voor je: probeer in de galop iets meer je bekken te kantelen (meer op je billen zitten) het lijkt een beetje of je voorover zit. misschien nog een tip voor je keel en loopneus, probeer door je neus te blijven ademen, vooral nu met de kou komt er dan weinig koude lucht in je keel waardoor je een droge keel krijgt en dus keelpijn. En als je door je neus ademt slik je meer en reinigt dit de holtes waardoor je dus minder snel een snotneus krijgt!

Verder wil ik zeggen: Ga zo door! Het ziet er vriendelijk uit en je pony lijkt er ook plezier in te hebben! Boeiend dat hij een beetje gespannen is, dat ben jij tenslotte ook op wedstrijd, lekker veel gaan, wordt het steeds minder! je onderbenen mogen misschien iets stiller maar ik zie niet dat je hem continu aanspoort dus opzich vind ik dat niet super storend! Good luck in de toekomst!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:12

hoi,

Ik vind het eigenlijk een erg onrustig beeld geven, vooral in het begin. Je bent dan vrij streng met je handen en je zit een beetje onrustig. Verder vind ik dat je de oefeningen wel heel netjes uitvoert.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 17:40

mereltjuhxxx schreef:
hoi,

Ik vind het eigenlijk een erg onrustig beeld geven, vooral in het begin. Je bent dan vrij streng met je handen en je zit een beetje onrustig. Verder vind ik dat je de oefeningen wel heel netjes uitvoert.

bedoel je onrustig met mijn benen???

ik dacht dat ik onrustig zat met mijn benen maar veel zeggen dat dat gewoon meevalt, en dat iedereen dat heeft.

en als het wel wat eerlijk was geweest met het jureren,(dat vond ik ook wel omdat 1 iemand helemaal fout reed ensow en nog hogere punten had als mij, ookal ree ze alle selecties ver onder me)
had ik wel meer kans gehad. maarja, sonde. kan er toch niets meer aan veranderen.

kom ik denk wel vaker tegen dat jurys mijn pony niet zo goed vinden lopen.

Rwoods1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:52

Oei.. dat is dan helemaal banketstaaf als iemand zelfs verkeerd rijdt.. maar das het nadeel van dressuur. Op de Brabantse kampioenschappen zal er dan wel wat meer concurrentie zijn denk ik.. komen dan alle uhm hoe zeg je dat kringkampioentjes van brabant bij elkaar? of hoe moet ik dat zien?

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:59

xTweetyx schreef:
mereltjuhxxx schreef:
hoi,

bedoel je onrustig met mijn benen???

ik dacht dat ik onrustig zat met mijn benen maar veel zeggen dat dat gewoon meevalt, en dat iedereen dat heeft.

en als het wel wat eerlijk was geweest met het jureren,(dat vond ik ook wel omdat 1 iemand helemaal fout reed ensow en nog hogere punten had als mij, ookal ree ze alle selecties ver onder me)
had ik wel meer kans gehad. maarja, sonde. kan er toch niets meer aan veranderen.

kom ik denk wel vaker tegen dat jurys mijn pony niet zo goed vinden lopen.

Als ik echt echt echt heel eerlijk mag zijn vindt ik je punten verdiend, eigenlijk iets te hoog. Denk dat je tevreden moet zijn met je punten heb je pony namelijk beter zien lopen. Het is jammer dat dat andere meisje te hoog was gejureerd maar vond dat je je proef nogal afraffelde wat erg jammer is want je pony loopt er erg leuk bij! Veel suc6 op de Brabantse
;)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 20:22

Rwoods1987 schreef:
Oei.. dat is dan helemaal banketstaaf als iemand zelfs verkeerd rijdt.. maar das het nadeel van dressuur. Op de Brabantse kampioenschappen zal er dan wel wat meer concurrentie zijn denk ik.. komen dan alle uhm hoe zeg je dat kringkampioentjes van brabant bij elkaar? of hoe moet ik dat zien?

ja van 6 kringen komen er volgens mij nu van elke kring 1 of 2(of bij onse dan 3)
samen voor de brabants, we rijden in totaal met 20 op de brabantse.

Rwoods1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:06

xTweetyx schreef:
Rwoods1987 schreef:

ja van 6 kringen komen er volgens mij nu van elke kring 1 of 2(of bij onse dan 3)
samen voor de brabants, we rijden in totaal met 20 op de brabantse.

Zie nu pas dat er in de eerste zin banketstaaf staat.. snap niet waar dat woordje vandaan komt haha bedoelde namelijk vervelend :-p
Maar dat komt vast wel goed met die brabantse! Dat je uberhaupt weer mee mag doen is al heel gaaf toch?! En als je zoiets wint is mooi meegenomen, zo moet je maar denken :-)
Maar ga je na de Brabantse naar de M2? want volgens mij heb je inmiddels wel genoeg punten behaald :-p Kun je daar ook weer selecties meerijden of moet je dan wachten tot de Z1? Wil ooit ook nog een keer zoiets doen maar weet niet hoe dat in zn werk gaat enz. Maar jij bent nu 17 zag ik, kan jij dan gewoon mee blijven rijden met de pony's als je 18 bent?