Help, !!! Hang erg naar achter, Iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sonraffie

Help, !!! Hang erg naar achter, Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:12

Het viel me laatst al op dat ik erg veel naar achter leun met de bovenkant van mn rug,
alleen nou had iemand foto;s gemaakt, en nu zie je het echt heel erg,
Heeft er iemand tips, hoe ik netter kan zitten met name me rug ?

Afbeelding

Afbeelding
Alvast bedankt !
gr sanne

Biskwie

Re: Help, !!! Hang erg naar achter, Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:15

Doe je dit altijd, of zijn de foto's gewoon op slechte momenten genomen?

Joscaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:28

Ik denk dat als je je beugels 1 gaatje langer doet, dat het dan al minder is. :) Verder denk ik dat je gewoon moet blijven proberen niet zo erg naar achter te zitten, of iemand naar jou laten kijken en elke keer dat je naar achter hangt diegene jou corrigeert. Succes in ieder geval! ;)

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:31

Joscaaa@Ik heb mijn beugels altijd al erg lang, Het lijkt zo van niet maar het is echt zo,
Mijn instructice zegt altijd, zit het wel lekker met zulke lange beugels?
Laatst bijgewerkt door Sonraffie op 27-11-10 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:31

Biskwie schreef:
Doe je dit altijd, of zijn de foto's gewoon op slechte momenten genomen?

Niet de heletijd, meestal als ik viguren rij valt het me op, dan denk ik "SANNE, JE RUG" en dan zit ik weer even normaal.

lepinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:16

haha mijn probleem is juist dat ik voorover zit heel vervelend :P

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:23

De eerste foto vind ik nog meevallen, de tweede is wel heel erg inderdaad. Ik ben het met Joscaaa eens hoor. Je knieen liggen niet tégen de kniewrongen aan, maar liggen helemaal óp de kniewrongen en steken nog nét niet voor het zadel uit. Dus ik zou zeggen: beugels 2 gaatjes langer.

Het rechter zitten kan je alleen maar leren als je voelt wanneer je recht zit. Dus je moet het gevoel gaan herkennen. Heb je een spiegel in de bak, waarmee je jezelf kan controleren?

Lekkere oefening is de volgende:
Paard stilzetten, je benen optillen en je knieen voor het zadel neer leggen, ietsjes met je billen vooruit schuiven en zo even blijven zitten en proberen te ontspannen. Vervolgens steek je je armen recht boven je hoofd de lucht in. Probeer zover mogelijk uit te strekken. Als het goed is zit je lijf nu kaarsrecht. Armen weer laten zakken, je benen weer terugleggen, voeten in de beugel, maar ondertussen niet bewegen met je bovenlijf.
Even goed voelen hoe je zit, en dit gevoel steeds proberen terug te krijgen tijdens het rijden.

Verder gewoon heel erg veel oefenen en streng zijn voor jezelf.
Succes ermee!

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:28

Zitten alsof je staat, als je paard ineens zou verdwijnen onder je, moet je gewoon op je benen staan en niet op je ko.t vallen .

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:31

Gooya schreef:
De eerste foto vind ik nog meevallen, de tweede is wel heel erg inderdaad. Ik ben het met Joscaaa eens hoor. Je knieen liggen niet tégen de kniewrongen aan, maar liggen helemaal óp de kniewrongen en steken nog nét niet voor het zadel uit. Dus ik zou zeggen: beugels 2 gaatjes langer.

Het rechter zitten kan je alleen maar leren als je voelt wanneer je recht zit. Dus je moet het gevoel gaan herkennen. Heb je een spiegel in de bak, waarmee je jezelf kan controleren?

Lekkere oefening is de volgende:
Paard stilzetten, je benen optillen en je knieen voor het zadel neer leggen, ietsjes met je billen vooruit schuiven en zo even blijven zitten en proberen te ontspannen. Vervolgens steek je je armen recht boven je hoofd de lucht in. Probeer zover mogelijk uit te strekken. Als het goed is zit je lijf nu kaarsrecht. Armen weer laten zakken, je benen weer terugleggen, voeten in de beugel, maar ondertussen niet bewegen met je bovenlijf.
Even goed voelen hoe je zit, en dit gevoel steeds proberen terug te krijgen tijdens het rijden.

Verder gewoon heel erg veel oefenen en streng zijn voor jezelf.
Succes ermee!

Haha, ik bedenk me nu ineens dat me sus er gister op had gereden, de foto;s zijn van vandaag me sus en ik hebben ong 2 gaatjes verschil,
Xd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:44

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.