alleen nou had iemand foto;s gemaakt, en nu zie je het echt heel erg,
Heeft er iemand tips, hoe ik netter kan zitten met name me rug ?

Alvast bedankt !
gr sanne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gooya schreef:De eerste foto vind ik nog meevallen, de tweede is wel heel erg inderdaad. Ik ben het met Joscaaa eens hoor. Je knieen liggen niet tégen de kniewrongen aan, maar liggen helemaal óp de kniewrongen en steken nog nét niet voor het zadel uit. Dus ik zou zeggen: beugels 2 gaatjes langer.
Het rechter zitten kan je alleen maar leren als je voelt wanneer je recht zit. Dus je moet het gevoel gaan herkennen. Heb je een spiegel in de bak, waarmee je jezelf kan controleren?
Lekkere oefening is de volgende:
Paard stilzetten, je benen optillen en je knieen voor het zadel neer leggen, ietsjes met je billen vooruit schuiven en zo even blijven zitten en proberen te ontspannen. Vervolgens steek je je armen recht boven je hoofd de lucht in. Probeer zover mogelijk uit te strekken. Als het goed is zit je lijf nu kaarsrecht. Armen weer laten zakken, je benen weer terugleggen, voeten in de beugel, maar ondertussen niet bewegen met je bovenlijf.
Even goed voelen hoe je zit, en dit gevoel steeds proberen terug te krijgen tijdens het rijden.
Verder gewoon heel erg veel oefenen en streng zijn voor jezelf.
Succes ermee!