Ik ben een meisje met een haflinger. Sinds kort loopt die wel een beetje omlaag, ik dwing hem hier niet toe, alleen ik doe het rustig aan. Vandaag gingen we weer rijden, maar hij begon zich er gewoon onderuit te drukken, door als een gek keihard door de bak te gaan.
Ik heb mijn zweepje aan de kant gezet (rijd wel nog steeds met sporen) en hiermee kon ik het best doen
Ik wou het niet direct opgeven, maar ik hem hem 2 rondjes laten galopperen, omdat hij gewoon maar bleef crossen
Uiteindelijk 10 minuten gaan stappen, misschien dat hij nu wat rustiger zou zijn. De draad weer opgepakt, beetje rond gevraagt op en een volte, en daarop blijven draven. Na 2 rondjes moest ik hoefslag volgen, en daar gingen we weer!!
Ik ga hem op de draafbaan zetten
Wat raden jullie mij aan ?
Goed uit laten lopen ? Of terugtrekken en bij je houden?
Ik rijd 4 keer per week, en 1 keer per week longeren. Soms wat minder. Ligt aan de tempratuur, en hoe hij zelf is
Ook doen we vaak vrijheidsdressuur.dat hij energie kwijt moet, kan het geloof ik niet aan liggen, voor het rijden gooi ik hem altijd nog even voor de zekerheid los in de bak, maar rennen doet die niet. Zelfs niet als ik hem een beetje opjaag. Mijn paard is gewoon zweepproof, als ik hem wil laten rennen, kijkt hij heel dom naar me
hij kijkt echt zo van: had je wat
?Graag wat tips
En over de wei, wat misschien veel mensen willen weten. Hij komt iedere dag ongeveer 4 tot 5 uur buiten. langer wilt hij niet.. dan gaat hij alleen maar rennen door de wei, hij wilt dat ook gewoon echt naar binnen, heerlijk in de stal met hooi, of zijn liksteentje
Graag tips iedereen
Groetjes Maureen