Voordat de paarden (nou ja, 2 van de paarden) naar Nederland verhuist zijn hebben we eigenlijk altijd lekker buiten met ze gereden dus alles was erg spannend.
Ondanks dat het hard gaat en hij zich druk maakt ben ik wel erg trots op Detje dat hij het zomaar gedaan heeft!
Verdere info: Radetzky is een elf jarige ruin die eigenlijk altijd recreatief bosgehobbelt heeft en sinds een paar weken in Nederland op een pensionstal staat met binnenbak.
Tempowisselingen werken we aan, gezien hij zich in de bak nog wel eens enorm op kan winden en maar door wilt gaan,oefenen we dit voornamelijk op buitenritten.
Normaliter wordt hij altijd met bitloos hoofdstel gereden en nu er sinds lange tijd weer een trensje inhangt is hij erg ermee aan het spelen,zit zijn tong alle kanten op te gooien en is in het bit aan het "happen".
Hij wordt met een zacht teugeltje gereden,maar mij viel het op de video's op dat door zijn happen het net lijkt alsof hij enorm in zijn mond getrokken wordt (wat dus niet zo is
).
Commentaar en adviezen zijn altijd welkom,maar hou het wel vriendelijk...het paard moet nu voor het eerst van zijn leven "serieus" in de bak werken
.
Ik vind alleen dat je niet zo mooi zit gezien je je benen enorm vooruit drukt heupen en hakken moeten op een lijn zitten en dat is hier echt niet het geval, hier zou ik nog veel op gaan oefenen! Verder leuk dat het paard het zo leuk op pakt! Veel succes verder!