Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doei schreef:Wanneer ik tong, schudden en staart hoor denk ik aan een paard dat enorm scheef is, spierpijn, vastzit of blokkades heeft.
Ik denk dat je goed doet aan een osteopaat of masseur.
edit:
Noor Tanger/ Mindfield op bokt heeft pas een paard getraind die altijd zijn tong eruit hing tijdens het rijden. Na goede training was dit over.
Losmaken van spieren moet dus ook kunnen helpen een masseur of osteo kan jou vertellen waar de "probleem" gebieden zitten zodat je weet wat je kan trainen.

Pentax schreef:Nou ik heb nu een ongebroken appeltrens gekocht voor hem, en gisteren schuimde hij zowaar (dit heb ik nog nooit eerder gezien bij hem).
Hij had het nieuwe bit in en normaal gesproken duurt het een tijdje voordat hij ontspant, nu was het gewoon meteen goed.
Hij is nog wel ietsjes bezig met het 'knagen' waar ik het over had, maar ik heb het idee dat het stukken minder is.
Ik denk nu inderdaad dat hij een slechte ervaring heeft met het bit en mogelijk daarom knaagt, en dat dit bit met appelsmaak hier bij gaat helpen.