Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marit_Dalfi schreef:Vroeger zat ik ook altijd naar voren. Toen moest ik van mijn instructrice mijn beugels iets langer doen, waardoor je je benen meer moet strekken dus kan je niet naar voren vallen. Misschien heb jij hier ook wat aan? Bij mij hielp het in ieder geval!

sporter schreef:Het filmpje is niet zo duidelijk dat je er echt wat aan hebt. Behalve dat je meer op je kont moet gaan zitten en je schouders naar achteren duwen. Daar is geen truukje voor dat is gewoon doen!
Verder zou het kunnen zijn dat je je knieen teveel aanknijpt daardoor duik je automatisch naar voren. Let erop dat je je hakken echt uitdrukt en dat je druk op beide beugels houdt. Hierdoor ga je automatisch rechter op zitten.

Maaiike94 schreef:Vroeger zat ik ook altijd voorover, nu niet meer door een goede instructrice.
Maar nu had ik met school pilatus, en de dag had ik er voordeel mee met mn houding te paard.
Misschien kan jou dat ook helpen? Misschien een paar oefeningetjes op internet opzoeken?
robbedoes schreef:stap eens zonder beugels en draaf eens zonder. zal je zien dat je een heel ander gevoel krijgt met beugels aan. ik denk dat je dan ook merkt dat je klemt met je knieen en je bovenbenen spant. en dan ga je voorover zitten. pas als je ontspannen met je benen langs je paard kan blijven, kan je recht gaan zitten.
sommige van mijn lessers hebben een tijdje met een niergordel gereden voor de steun van de onderrug. die hadden er baat bij, maar het is natuurlijk per persoon verschillend
dus beter iemand zoeken die wel een echt brave heeft