Nu ik al een tijdje weer intensief kan rijden, na zo'n halfjaar van peesblessure en daarna het opbouwen, loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan: Balans.
Mijn pony Evelien is sinds augustus 2009 onder het zadel en deed het vanaf het begin af aan echt super. Ze heeft een fijne stap en een heerlijke draf. Maar dan komt de galop... Het moment dat ik probeer aan te springen gaat ze eerst heel hard draven. Als ik haar dan eindelijk normaal heb kunnen laten aanspringen, schiet ze weg zodra ze in galop zit. Niet uit narigheid, je kan voelen hoe ontzettend instabiel ze dan is. Over de hoefslag galopperen(laat staan door de hoeken) zit er niet in.
Het is niet alleen onder het zadel, ook tijdens het longeren vind ze het erg moeilijk.
Wel loopt ze over het algemeen goed op d'r eigenbenen en in draf en stap heeft ze gek genoeg de balans die ze in de galop totaal mist.
Daarom ben ik nu opzoek naar oefeningetjes om haar wat te helpen haar balans te vinden.
Ik heb wel les, maar ik wil eigenlijk gewoon alles uit proberen om te merken wat haar het beste helpt.
Dus wie o wie heeft voor mij de gouden tip?

had er zelf eigenlijk nog niet aan gedacht, dus dat ga ik zeker proberen.