Man bekneld onder paard, paard ingeslapen door beenbreuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Man bekneld onder paard, paard ingeslapen door beenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:05

www.echo.nl

De bemanning van KNRM station Egmond kreeg zondagochtend 21 november om 10.00 uur alarm voor assistentie ambulance. Een kleine tien minuten na het alarm is het Kust Hulpverleningsvoertuig (KHV) met vier man onderweg gegaan naar het ongeval. Op het strand van Egmond-Binnen was een ruiter met zijn paard ten val gekomen, de ruiter lag bekneld onder het paard.

De beknelde ruiter heeft geluk gehad en enkel zijn sleutelbeen gebroken, het paard heeft men echter door een beenbreuk, op het strand in moeten laten slapen.

SuzieQ

Re: Man bekneld onder paard, paard ingeslapen door beenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:07

Is dit niet hetzelfde verhaal die al eerder is geplaatst? Alleen is zij nu een hij?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:07

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:09

Idd zelfde verhaal.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:14

Komt inderdaad wel erg overheen met het beginbericht van het topic 'Amazones gewond en paard dood op strand'. Hier kwam echter naar voren dat de amazone niet bekneld heeft gelegen onder het paard.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:17

Ik geloof niet dat het dezelfde is, tis een hij en uit de tekst kan ik niet opmaken dat er nog een ruiter bij was.
Evengoed er sneu voor paard en ruiter ;(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:19

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:20

Meen dat ik gelezen had dat het wel een ruiter was en geen amazone.
Verder staat het topic hier verkeerd.
Al ge-temt.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:32

Cayenne is nog niet helemaal wakker.....
Is niets voor haar dat ze het hier plaatst bij Praktijkproblemen...

BrankaZ schreef:
Meen dat ik gelezen had dat het wel een ruiter was en geen amazone.
Verder staat het topic hier verkeerd.
Al ge-temt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:39

Haha :D De pagina versprong precies op het moment dat ik op het knopje drukte, en dus maakte het bericht even een uitstapje.
Hij wordt wel weer terug verplaatst hoor :j

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:46

Gelukkig heb je niet geschreven: "Paard bekneld onder man, man ingeslapen door beenbreuk". :')

Cayenne schreef:
Haha :D De pagina versprong precies op het moment dat ik op het knopje drukte, en dus maakte het bericht even een uitstapje.
Hij wordt wel weer terug verplaatst hoor :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:48

wat een vervelend ongeval.
Een van de vele geloof ik momenteel.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:51

Cayenne schreef:
Het gaat om 2 verschillende ongelukken:
Matsje @ [VN] Amazones gewond en paard dood op strand

Dit is hetzelfde verhaal. Er zijn maar 2 ongelukken gebeurt en heb ze allebij genoemd.

Matsje @ [VN] Amazones gewond en paard dood op strand

Hier nogmaals wat er gebeurt is dus:
Dit is het verhaal wat er zich afgelopen weekend op het strand afspeelden:

Paard
Dit is wat er zondag gebeurd is, even gekopieerd van een famillielid van 1 van de ruiters:

Women2 schreef:
Ik heb net even navraag gedaan bij een van de ruiters wat er exact gebeurd is...

Hier het verhaal van de ruiter die haar sleutelbeen brak en waarvan het paard afgemaakt is;

's ochtends vroeg zijn ze vanuit de manege met 10 paarden en een begeleider naar het strand gegaan. Wat in deze tijd van het jaar gewoon toegestaan is. Op het strand waren op dat moment nog maar weinig mensen (en honden) wanneer dit het geval is, gaan ze het strand namelijk niet op! Eenmaal op het strand stukje draven en stukje galopperen, iets wat hard, maar niet onverantwoord hard ging. Gewoon even lekker de benen strekken. De paarden kwamen in een stuk niet zichtbaar drijfzand terecht, waardoor amazone en paard over de kop sloegen. Hierbij brak 1 paard zijn been, het andere paard mankeerde op het eerste oog niets (hoe het nu is, is mij onbekend) De amazone van het paard wat zijn been brak heeft hierbij nooit bekneld gelegen onder haar paard, het paard lag naast haar. Op het strand zijn GEEN wandelaars geweest die hebben gewaarschuwd voor drukte of drijfzand, wanneer dit het geval is, gaan ze namelijk niet het strand op.
Wel heeft het Rijkswaterstaat laten weten dat ze die ochtend op het strand waren voor controle op drijfzand, gezien daar geruchten van rond gingen. Hier waren dus nog geen waarschuwingen voor afgegeven.
Ook hebben de amazones niet over een zandbank heen gegaloppeerd, beiden weten dat dit niet verstandig en onverantwoordelijk is en de betreffende manege staat dit niet eens toe!

Het betrof ook geen lease of huur paarden. Het waren gewoon manege paarden die bij alle amazones bekend waren, gezien er in de les ook op gereden werd.

In eerder bericht heb ik al vermeld hoe de amazone zich voelt, hoe het met de andere amazone/ruiter gaat is mij onbekend.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat het een ONGELUK betreft, iets waar geen van de ruiters niets aan heeft kunnen doen. Het had ook een van de andere 10 kunnen overkomen of er waren er meer gevallen. Het had zoveel erger gekund.

Ik stel dan ook voor om op te houden met te zeiken op de amazones en de manege. Niemand valt iets te verwijten. En mocht je iets willen weten, vraag het dan ipv te speculeren!

Pony
Zaterdag was een pensionklant(vrouw van 20) met haar eigen/bijrijdt pony samen met nog een meisje naar het strand geweest, aangezien de dieren wat fris waren besloten ze om een stukje te gaan galopperen waarbij de pony, met de amazone nog in het zadel, over de kop vloog nadat hij in het drijfzand stapten. De amazone lag dus ook onder de pony en is bij terugkomst op de manege meteen naar de dokter gebracht omdat zij bloed in haar nieren had. Weet ook nog niet hoe het met haar afgelopen is. De pony heeft nog even op stal gestaan in afwachting van de dierenarts waarna het ingeslapen is, de amazone heeft dus ook geen afscheid kunnen nemen(wat de botte reacties hier nog erger maakt voor de jonge meid).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:01

Aha ik weet al waar de fout zit. De man die zijn sleutelbeen had gebroken was een mountainbiker die op castricum onderuit gegaan was en de ruiter is de amazone van het paard waar het been van brak. De gevallen gebeurden op het zelfde tijdstip en zijn beide met ambulance afgevoerd.

De krant van kromenie neemt dit over van webregio en klopt dus ook nog niet eens. Hun hebben amazone veranderd in ruiter, omdat dit beter bekend is bij het publiek.

Dit bericht kan dus gewoon verwijderd of gesloten worden want klopt echt niks van.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-11-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:02

Er zijn gisteren naast berichten van medeleven ook heel vervelende berichten geplaatst door mensen die de klok hebben horen luiden maar niet de moeite hebben genomen de klepel te zoeken. Dit topic is inmiddels gesloten en ik zou de mods willen vragen om herhaling van vervelende discussies te voorkomen....Dit is ook zo netjes naar de familie van de betrokkenen, die hier ook op bokt zitten, toe.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:04

OKHannes, daarom heb ik dus ook maar meteen deze reactie neergezet voor de mensen die alleen pagina 1 lezen.

Hoop dat Cayenne het snel sluit, aangezien deze gebeurtenis nooit heeft plaatsgevonden.

BlovesP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:46

R.I.P Beppie |(

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:06