Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jenny_S schreef:lekker lesnemen
en sturen zoveel mogelijk met been, dus niet aan je teugels alleen als extra hulp. binnenteugel mag losser en buitenteugel langs de hals bij figuren en sturen met je been

Diegoislief schreef:Ik heb 2x in de week les van een (proffesionele) rijinstructeur. Maar die zegt er wel eens iets van maar niet hoe ik het dan moet doen! Daardoor heb ik het dus verkeerd geleerd. Nu heb ik een ander paardje en wil het bij hem echt goed doen.

Sonja schreef:Diegoislief schreef:Ik heb 2x in de week les van een (proffesionele) rijinstructeur. Maar die zegt er wel eens iets van maar niet hoe ik het dan moet doen! Daardoor heb ik het dus verkeerd geleerd. Nu heb ik een ander paardje en wil het bij hem echt goed doen.
Een goede instructeur roept niet alleen wat er niet klopt, maar vertelt je ook hoe je het dan WEL moet doen.
Confronteer hem/haar daar gerust mee.
Overigens vind ik het zorgwekkend dat een instructeur niet ZIET dat jij de aanwijzing niet begrijpt, want jij kunt het dus ook nooit na een aanwijzing daarna ineens WEL goed doen. Dus waarom pakt hij/zij niet DOOR?
De vliegt ook altijd met 1 arm naar voren, dat is je binnenhand en 1 hand naar achter dat is je buitenhand. Alleen niet zo overdreven dan natuurlijk