nieva net onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loontjjeee

nieva net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 13:22

Hoi allemaal,

Ik heb heb nu een paar keer op nieva gereden, hij leert echt heel snel..
we doen het lekker rustig aan. De galop laat we nog even zitten omdat hij dat nog erg moeilijk vind.
We zijn nu eerst lekker aan het stappen en aan het draven. Hij is bijna de hele tijd lekker los in zijn rug, af en toe wil nog wel ergens van opkijken en dan komt hij er even uit. Hier dan de foto's van vandaag.

Voor het rijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het rijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het rijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze!

Myca

Re: nieva net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:31

Wat een ontzettend leuk beestje!
Denk er alleen om dat je hem niet in de krul trekt. Gewoon lekker voorwaats neerwaarts rijden, dat oppakken komt later wel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:17

he ilona,

Leuk om fotos te zien van je nieuwe paardje. Ziet er al netjes uit hoor, maar je mag hem wel iets meer loslaten aan de voorkant. Is dat nu jullie eigen bak?

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 15:21

bedankt voor de reacties! ik hoef hem maar 1x te vragen en dan hou ik me handen stil en dan blijft hij daar. Op me teugels heb ik bijne geen druk. Hij hangt er ook niet in, en daar ben ik heel blij mee. Hij is vanzich zelf al lekker voorwaarts. Dit is pas de 3de keer dat ik op hem rij.. het is echt een super fijn die om op te rijden!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:22

bedankt voor de reacties:) ja ik ben ook benieuwd hoe hij het op de wedstrijden zal gaan doen!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:39

heel netjes hoor aar zou 'm liever wat vw. nw. willen zien, gezien je er nog maar 3 x op gezeten heb is het verstandig hem nog even wat langer te laten. :) succes leuke combi!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:43

bedankt! het is misschien niet te zien maar hij is heel erg voorwaarts! en ik heb bijna geen druk op mijn teugels!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:49

Okay, ik bedoel er eigenlijk mee dat ie meer onderin gaat lopen met een langere teugel, dan heb ik het specifiek niet over ronder, die stukjes kunnen je er uiteraard ook bijpakken maar vooral zo nu en dan een halsstrek effect. :j dus echt leren op eigen benen te laten lopen!
succes

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:51

oww okee:P kijk dit was pas de derde keer dat ik aan het rijden ben.. dus volgende keer pak ik dat mee

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:46

heel leuke fotos, en wat een manen zeg! o.o . jaloersss... mijn paarden zijn allebij maanloos :P

en eventjes een paar dingetjes, daar zijn dit soort topics natuurlijk ook voor ^^

je zegt dat je bijna geen druk op je teugels hebt door hem, dat is juist wat je niet wilt aan het begin, anders gaat hij straks achter de teugel kruipen als je hem wel op pakt..of dat je altijd geen gewicht houdt in je hand.. en dat wil je al helemaal niet als je hoger komt in de sport.. vooral omdat vaak als je op deze manier inrijdt, het straks heel moeilijk is om een paard goed je hand te laten volgen of goed te kunnen hals strekken.. dat weet ik ook uit eigen ervaring.

Aan het begin probeer je hem juist naar ontspanning en laag te rijden.. liever nog richting halsstrekken.. en dan ook van achter naar voren rijden en veel bochten, het liefste constant gebogen, links om, rechts om de hele tijd door..

Ook het leren om druk te geven op de teugels.. dus daarmee bedoel ik dat het paard jouw hand volgt met op nemen en geven, en dat het paard een bepaalde druk op de teugels geeft, niet te zwaar, maar ook niet dat je hem niet voelt is heel belangerijk aan het begin.. Hij moet niet op je hand leren hangen, maar gewoon steun zoeken in je hand.
En dan pak je affentoe een stukje wat korter er bij, dat hij wel affentoe leert dat hij een beetje geheven en rond kan lopen.. maar aan t begin daar nog niet te veel aan zitten ;)

Maar t is wel echt een super gaaf beesie :D!
had je al meer ervaring met inrijden zelf? Of helpt annet je nu al? want de eerste paar keer.. zijn t aller belangerijkste dat je t goed doet.. anders dan zet je hem zometeen heel verkeerd in en ben je enorm lang bezig weer goed te krijgen :P * zeg ik nu uit eigen ervaring haha ;) *

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 17:07

ja.. maar dit is pas de derde keer he:P en ik heb wel druk maar normaal ,, er zit nog een tussen weg tussen trekken en helemaal niks! En op de eigenbenen lopen doet hij al, te graag zelf:P

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:20

Heej iloon,

Ik ga wel een beetje mee met iris.
Het ziet er opzich goed uit voor de derde keer erop, maar denk er goed om en neem er goede hulp bij!

Verder is het een poepie om te zien.. ik kom snel een keertje kijken!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:26

Dat ziet er goed uit :) Is hij voor de derde keer onder de man, of is dit de derde keer dat JIJ erop zit?

Ik zie je op elke foto zitten, terwijl het verschillende drafmomenten laat zien. Bij zo'n groen dier is het beter om nog te lichtrijden en dan ook vooral op te letten dat je op het goede been lichtrijd. Daarmee help je het dier zijn balans te vinden.
Blijf ook goed voor je uit kijken.

Verder moet ik zeggen dat ik hem mager vind. De lange haren vertekenen iets waardoor hij voller lijkt, maar in zijn hals zie je de spieren bloot liggen (kan ook komen doordat hij nog weinig spieren heeft) en ook in de flanken is hij wat iellig.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:31

ik reed voor de derde keer op hem. en waar ik heb vandaan heb hadden ze er ook 3 keer op gezeten. Ik reed ook bijna de hele tijd licht alleen aan het einde zat ik even door en toen waren er een paar foto's gemaakt.

Hij is niet mager hoor:P In de flanken daar heb ik ook opgelet.. na het rijden heeft hij dat, maar dat trekt weer bij. Hij krijgt genoeg te eten tenminste!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:31

Ik zie dar je hier dezelfde reacties krijgt als dat ik op het HF gaf :j

Ik vind het echt een leuk dier hoor, en ik vind het knap dat je hem zo zonder bakrand rondrijd, ook super voor hem +:)+ Maar echt meis neus eruit en op eigen benen staan! Eerst dat en dan pas nagevelijkheid

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:33

haha ja:P ik hoef er niks voor te doen 1 keer vragen is genoeg, en verder hij is heel erg voorwaarts! Als ik me handen stil hou blijft hij daar en hij blijft even goed voorwaarts!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:43

Dat snap ik, maar zo kan hij steunen op jou handen, ipv dat hij zelf leert te lopen, ook loopt hij erg diep, wat dus ook geen spieren kweekt :n tuurlijk verwacht niemand nu een perdect plaatje meid! Maar gewoon die voorkant nog ff laten voor wat het is, en anders teugels langer houden zodat hij lengte op gaat zoeken :j

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:45

ja dat snap ik ook wel:P hihi maarja hij hangt totaal neit op mijn handen..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:46

Ligt de schouder wel vrij? Heb t idee dat je zadel op je schouder ligt..

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:52

de schouder ligt vrij ja en eht zadel ligt goed! de zadelmaker is pas geweest!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:54

een jong paard moet ook niet hangen maar ook niet achter de teugel lopen, en de druk dus vermeide. Probeer voorwaarts te rijden en gewoon niet aan zijn mond zitten zeker in het begin. Dat bedoelen ze met op eigen benen lopen, als hij zo in de 'krul' blijft lopen krijg jet het daar straks heeel moeilijk mee! met middenstap, middendraf, middengalop en halsstrekken. Dus je kan nu wel denken hij moet rond zijn, maar dat is dus beter om niet te doen, komt wel als een paardje gewoon op zn eigen benen loopt, dus achter de teugel lekker voorwaarts en alle hulpen goed kent, dus stap draf galop en stoppen. een teugel hulp is langzamer en als je nu al naar benede gaat vragen is het heel verwarrend voor zo'n jong paard.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:05

loontjjeee schreef:
bedankt voor de reacties! ik hoef hem maar 1x te vragen en dan hou ik me handen stil en dan blijft hij daar. Op me teugels heb ik bijne geen druk. Hij hangt er ook niet in, en daar ben ik heel blij mee. Hij is vanzich zelf al lekker voorwaarts. Dit is pas de 3de keer dat ik op hem rij.. het is echt een super fijn die om op te rijden!

Je hebt bijna geen druk zeg je?
Kuipt hij dan niet weg voor je teugel?

Maar verder ziet het er super uit hoor! mooie deken!(:

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:07

ik zie net dat ik niet de enige ben die dat dacht.
sorryyyyy (:

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:44

ziet er erg goed uit, ik ben zelf niet zo vaak nageefelijk lopen meteen aan het begin maar ik zie dat die dat al heel makkelijk doet (zonder druk) knap leuk beestje. :o en je houding vind ik ook wel netjes.ik vind het er heel netjes uitzien , ga zo door ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:00

mag ik vragen waarom dat je elke keer in de verdediging schiets als ze zeggen dat ze lieven vwnw willen zien???

zou wel op je handen letten je zegt ze soms op je schoot