Kore heeft de neiging om soms nogal snel afgeleid te zijn. Andere dingen zijn dan natuurlijk belangrijker als luisteren naar het been, waardoor ze soms dus een por met de spoor krijgt. Dan is er er even bij, en soms begint het na een tijdje weer opnieuw. Ik ben dus begonnen met veel overgangen rijden en het flitsende op het been zijn. Maar het is telkens wat! Of het is net een diesel die traag opgang komt, of ze raakt zo opgefokt dat ze bij de minste aanraking met het been bijna omhoog komt in plaats van naar voren. Toch geef ik haar ruimte met mijn handen, maar ze drukt toch dan ook nog haar rug weg. Kore is uit haarzelf al een heethoofdje, dat best snel opgefokt raakt, en ik moet dus altijd proberen de juiste middenweg te vinden. Best moeilijk! Wie heeft wat oefeningen voor dit soort problemen?
Enkele die ik al heb gedaan:
* in draf bijna naar de stap en dan toch weer flink voorwaarts -> helpt goed
* Draf-galop-draf -> neeeee
* Stap-draf-stap -> hoe fok je een paard op? Ze gaat dan dribbelen...
* stap-halt-stap -> ook goed
Ik heb het gevoel dat de overgangen in een gang zelf het beste werken en voor de minste spanning zorgen. Iemand nog tips?
betrapt!
) flink voorwaarts te krijgen, en op de andere zijde minder omdat daar een enge hoek was natuurlijk. Ben toch even flink boos geworden
t is iedere keer wat! Zucht! Zal blij zijn als ik dalijk weer les heb hoor! Veel mensen zeggen toch dat het er netjes uitziet, maar ik ben zelf niet tevreden, gek he!