Ik rijd op de manege heel vaak een pony. En als ik vanuit draf de galop wil inspringen gaat hij altijd eerst sneller draven en dan springt hij de galop aan. In stap gallopeert hij direct aan. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
Paard mist kracht in de achterhand waardoor hij eerst sneller wil gaan draven wat makkelijker voor hem is. Je kan hem sterker maken door veel overgangen te rijden, schijnovergangen en bijvoorbeeld rustige draf-snellere draf etc. Als hij daarin wat sterker is ga de de overgang draf galop oefenen door aan te springen, stukje galoperen, terug naar de draf en weer opnieuw.
Ik denk dat Jeanneee_ wel gelijk heeft, en misschien dat het moeilijker is omdat het een manegepony is, maar je zou veel overgangen kunnen maken, proberen hem lekker actief te houden zodat hij vanzelf een keer op 1 tempo blijft draven voor de galop
Het is inderdaad moeilijk om de achterhand van een pony sterker te maken als je er maar 1 keer per week op rijd en de andere uren die die loopt in de week wordt er niet op getraind. Maar inderdaad veel overgangen rijden, schijnovergangen etc. Wat je ook kan proberen is om op een volte aan te springen in galop. Dan kan het paard lang niet zoveel snelheid maken en zal het waarschijnlijk eerder aanspringen.
Ik zag je titel en moest gelijk aan een manege paard denken. lees ik je opening en gaat het ook daadwerkelijk om een manege pony. Dit is een moeilijk punt om te verbeteren aangezien je hem niet dagelijks rijd. Wat zegt je instructeur er verder van.
Meestal rijd je natuurlijk in een groepje wordt er het commando voor galop gezegd en dan gaan ze natuurlijk hard draven. Grappig is dat ja. Probeer eens op de volte te gaan rijden & dan veel overgangen te maken. En de overgang galop-draf-galop een paar keer achter elkaar te rijden.
Succes!
nijn223
Geplaatst: 25-11-10 14:58
veel overgangen rijden
Merrr
Geplaatst: 26-11-10 13:07
Veel overgangen rijden.. klein stukje galop en dan weer draf enzovoort.