Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
teun01 schreef:De fjord is inderdaad 2.5 jaar en kent inmiddels al wel het longeren met een halster. Hij heeft het zadel en hoofdstel ook al in en op gehad en dat verliep prima. Ben zeker van plan eerst alleen maar grond werk te gaan doen en veel te wandelen. Zodat hij aan alles kan wennen. Zal ook zeker drukke plekken gaan opzoeken, ben van mening dat hij aan zoveel mogelijk dingen moet worden bloot gesteld, komt alleen maar ten goede. Ga zeker naar iemand op zoek die mij kan helpen bij het inrijden. Dressuurmatig hoeft het geen topper te worden, want ik ga alleen maar het bos in. Want ik woon daar nu eenmaal. En ben zeker geen wedstrijd ruiter. Hou jullie op de hoogte en bedankt voor jullie advies tot zover.
. midgie schreef:Let dan wel op naar welke prof je hem brengt , want er zijn genoeg profs die juist je paard verklooien , want je kan een paard niet in 1 of mnd inrijden als je hem ook tussen zijn oren nog een beetje paard wil houden, maar helaas gaat het vaak wel zo, anders kost het te veel geld, dat begrijp ik ook wel, dus ik zou zeggen doe het zelf, met hulp van iemand die wel de tijd heeft en jou het nodige huiswerk kan geven waar je mee aan de slag kan.