Ik geef eens in de week aan een meisje met een haflinger les.
alleen het probleem is, dat ze moet rijden op een weilandje van 12 meter breed, en 25/30 meter lang...
Aangezien het hier in Nederland nogal gauw nat is, kunnen we dus nooit zoveel doen. Het gras wordt glad, dus galop valt al af.
In het gras zit een hoefslag....draven valt dus ook niet altijd mee als het nat is. Binnenhoefslag rijden is eigenlijk geen optie...want dan kan hij nooit meer draaien.
Nu zoek ik dus nog oefeningen die we wel kunnen doen. Meisje zit er verder netjes op...
punten waar ze op blijft hangen is
- haflinger is soms wat traag, maar goed, hij loopt ook 9 van de 10 keer heel voorzichtig omdat hij weg glijd.
- galop gaat niet echt heel goed, maar ja, dit kan ze ook niet oefenen, dus gaat ook niet beter worden.
ik weet gewoon niet zo goed wat ik haar te doen moet geven tijdens de les.
af en toe kan ik haar een volte laten rijden (dit is niet echt prettig ivm diepe hoefslag)
gebroken lijn, heb je na 5 keer ook al wel gezien.
We gaan ook wel eens buiten rijden, dan ga ik op de fiets mee. Meisje is best bang, dus durfde tot voor kort alleen naar buiten te gaan als ik op de fiets mee ging.
Vertrouwen is beter...maar ik weet gewoon niet hoe ik haar een half uur/3 kwartier bezig kan houden.
stappen is leuk, keer slalommen enzo ook...maar ja, niet de hele winter een half uur lang.
HELP???
Ik hoop echt zo dat jullie me kunnen helpen. Ik wil niet stoppen met lesgeven, want meisje probeert echt wel haar best te doen, en die lach op haar gezicht als er iets goed gaat
...alleen daarvoor ga ik al door.springen vinden ze beide super..maar ja, ook dat kan niet als het gras nat is.
Ze zijn niet in de mogelijkheid om trouwens in een bak te gaan rijden ...
Misschien is er ergens anders een veldje waar je met 'r kunt oefenen? Gewoon een beetje rondkijken!