Ik heb een verzorgpaardje welke ik één keer in de week rijd. Meestal maak ik een buitenrit, maar als ik wil kan ik ook gebruik maken van een gemeentelijke buitenbak.
Vandaag eigenlijk eens echt uitgeprobeerd en het beviel heel goed.
Nou vroeg ik me af of jullie nog ideetjes hebben over wat ik kan uitvoeren in de bak? Bijvoorbeeld kleine doelen die ik mezelf kan stellen en waar ik dan naar toe kan werken. Figuren, opdrachten, oefeningen. En dan vooral even iets anders dan anders.
Ik rijd nu zelf vijf jaar, waarvan vier jaar op maneges, dus dan weet je aan wat voor een niveau je ongeveer moet denken. Wat ik als groot algemeen doel wil is dat de pony wat meer aan mijn been gaat lopen. Dat doet ie namelijk nauwelijks.
En misschien wel als nog hoger doel dat hij er écht plezier in gaat krijgen. Want volgens mij heeft hij dat niet. Kan er ook mee te maken hebben dat hij niet graag in zijn eentje loopt.
Maar kort gezegd:
Wat voor een soort kleine subleerdoelen met als doel aan dat hij wat beter op mijn been reageert kan ik bedenken?
Wat voor een soort gekke oefeningen zijn er die ik zou kunnen uitbreiden?
Wat maakt dat de pony er ook plezier aan beleeft?
Ik wil vooral niet te hoog grijpen, ik kan beter kleine doelen stellen en dan ben ik blij dat ik ze haal, dan mezelf (en de pony) frustreren door te veel te willen.