Nu sinds dit jaar rij ik op een andere manege die echt springgericht is dus we springen om de week in de les een paar kleine hindernisjes en ik rij maandelijks in een echte vaste springles en er zijn veel springwedstrijden. Daar deed ik ook aan mee en ging heel goed. Vond het leuk om de iets moeilijkere manegepaarden te springen.
Ik ben in de 14 jaar dat ik nu rij er in de eerste 2 jaar 4 keer afgevallen en daarna in 12 jaar ook maar 4 keer, bijna niet dus.
In mei ben ik tijdens de springles onderuit gegaan met paard en al. Kon er zelf vrij weinig aan doen behalve meevallen en ik zat er ook weer snel op en heb de les uitgesprongen. Paard was best heftig en toen daarna de springles op iemand anders gaan rijden.
Op de manege rijden we op vaste paarden en ik rij elke week op de pony leopold. De clubkampioenschappen kwamen eraan en ik had eigenlijk nog nooit met hem gesprongen maar gewoon bij de paarden ingeschreven op 70 cm. Alleen die pony heeft een truukje om tijdens het springen zijn hoofd omlaag te trekken. Dus tijdens die wedstrijd ben ik er 2 keer in 50 sec afgevallen door dat truukje! Zat er weer gelijk op en weer aangereden en uiteindelijk de hindernis iets lager genomen. Zag het als een uitdaging om ooit een parcours met hem uit te rijden en liefst dus op 70 cm dus ben in de springles op hem gaan rijden.
Maar sinds die tijd wil het springen niet meer goed. Ik doe het wel maar ik ben heel zenuwachtig van te voren en kijk als een berg op tegen een hindernis. Terwijl ik vorig jaar nog gewoon vrolijk met het paard meeging boven de sprong merk ik dat ik het ritme kwijt ben en vaak wat achter de sprong aan zit terwijl ik dat eerst eigenlijk nooit had. Het gevoel is gewoon weg. Ik wil heel graag en vind springen nogsteeds het leukste wat er is aan paardrijden maar als het dan puntje bij paaltje komt durf ik het toch niet goed meer.
En daar baal ik zo enorm van! Gisteren in de les ook hindernisje, 50 cm en vond het al spannend toen ging t naar 60 en 70 en die niet eens gesprongen! Was even helemaal in de war want ik wil zo graag weer! En ik deed het vorig jaar gewoon allemaal!
komende zondag heb ik wedstrijd op de manege weer op Leopold maar nu in de 50 cm. Heb er echt zoveel zin in maar hoop dat ik niet weer zo'n gevoel krijg als gisteren. De week erop heb ik weer springles dus ik blijf wel aan t springen maar hoop gewoon echt dat ik het gevoel weer terug krijg.
En daarom de vraag aan jullie of jullie tips hebben hoe ik het gevoel weer terug kan krijgen en of dit bij jullie ook is gebeurd en wat je toen gedaan hebt.
Ik zal voor de duidelijkheid een paar filmpjes erbij zetten:
Vorig jaar op de D pony (die kende ik dus niet):
http://www.youtube.com/watch?v=lbdYuMe0 ... re=related
VNSK 2009
http://www.youtube.com/watch?v=MAWr1l5Mx0o
Toen gebeurde onder andere dit

http://www.youtube.com/watch?v=RAphtJsNsYI
Dit jaar mocht ik weer VNSK starten maar t ging echt zo slecht! Dan spring ik wel over 90 cm heen maar ik rij er niet meer aan en ga niet goed mee en gewoon dat gevoel van ik durf niet! En dat heb ik nu dus telkens en vind dat echt heel jammer want eigenlijk is springen nogsteeds heel erg leuk!
Maar ben benieuwd naar zaterdag of ik dan weer meer durf of niet.
Succes!
Maar dan zit ik echt heel hard te lachen