Rechter galop! Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diegoislief

Rechter galop! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:31

Ik krijg mijn pony niet in de rechter galop! Super vervelend, helemaal in de les. (Boem zit er weer iemand anders op je pony's kont :) ) Met longeren gaat het wel goed. Maar als ik dan er op zit dan lukt het niet meer. Als die dan in galop gaat zit hij in de verkeerde of hij gaat er heel hard vandoor (ook niet echt fijn). Heeft iemand het zelfde? Kan iemannd me helpen?????
Afbeelding
Misschien hebben jullie nog iets aan deze foto? Houding??? (oh ja heb deze pony nu bijna 2 maandjes maar doe hem eigenlijk de hele week, verzorgpony)

LiVetime

Re: Rechter galop! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:36

In eerste instantie vanaf de foto te zien lijkt het er sterk op dat je verzorgpony scheef is in zn lichaam of jij niet voldoende steun bied op de buitenteugel en vooral op de binnenteugel rijdt.
Dat verklaart het verkeerd aanspringen in galop (door scheefheid en dus onbalans) en het er vandoor vliegen in de galop (onbalans, waardoor pony in paniek dan maar heel hard gaat).
Om die scheefheid eruit te krijgen heb je hulp nodig van iemand die hier veel ervaring mee heeft. Hoop dat je zo'n iemand hebt in de buurt!

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:42

Wow wat een snele reactie! Ja in deze foto zit ik inderdaad heel erg scheef. Mijn tante rijdt al jaren en heeft ook al verschillende zit problemen gehad en opgelosd ik zal het aan haar vragen. Het lijkt me inderdaad wel logisch dat hij er dan vandoor gaat. Lijkt me inderdaad niet fijn met zo'n scheef iemand op je rug. Weetje iets waar ik gelijk mee kan beginnnen? Mijn tante zit nu namelijk in de ziektewet (mijn oom ligt al een tijdje in het zieken huis). Dat is trouwens echt waar, lieg ik niet over.
Wel alvast bedankt voor deze tip!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:47

Heb je nog wat meer rijfoto's misschien? :)

Vind het lastig om op deze manier te zeggen wat je moet doen. In ieder geval voorlopig dan maar even de rechtergalop laten zitten totdat je er goede hulp bij hebt.

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:51

Alleen springfoto's. Heb je daar wat aan???? Springen in rechter galop doet hij trouwens wel

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:56

Diegoislief schreef:
Wow wat een snele reactie! Ja in deze foto zit ik inderdaad heel erg scheef. Mijn tante rijdt al jaren en heeft ook al verschillende zit problemen gehad en opgelosd ik zal het aan haar vragen. Het lijkt me inderdaad wel logisch dat hij er dan vandoor gaat. Lijkt me inderdaad niet fijn met zo'n scheef iemand op je rug. Weetje iets waar ik gelijk mee kan beginnnen? Mijn tante zit nu namelijk in de ziektewet (mijn oom ligt al een tijdje in het zieken huis). Dat is trouwens echt waar, lieg ik niet over.
Wel alvast bedankt voor deze tip!

Het zou ook kunnen, als ik zo die foto zie dat doordat hij scheef is om onder de pijn uit te komen gaat rennen. Voor het rechtrichten kan je hier alvast even kijken: http://www.paardenbegrijpen.nl/gymnastiek
Maar het beste is idd om er officiele instructie bij te halen!

Maar dat had ik al gezegd tegen jou! Haha, maar die site nog niet!

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:59

Super handige site, thanx
Ga ik doen, zou een een les instructrice dat niet zien!? Dat zou ze toch wel moeten zeggen. Of niet?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:09

Diegoislief schreef:
Super handige site, thanx
Ga ik doen, zou een een les instructrice dat niet zien!? Dat zou ze toch wel moeten zeggen. Of niet?

Als het goed is zou een les instructrice dat gewoon moeten zien, ze heeft niet voor niks een diploma voor instructrice.

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:12

Ja, zal ik het anders aan haar vragen????
Ze zij wel dat hij ver weg loopt, maar als hij pijn heeft dan snap ik dat wel. Wil hem ook zeker geen pijn doen. Toch, heb ik wel een goede rij instructrice. De manegebaas zou het ook moeten zien, zij heeft mij ook les gegeven. Lekker dan!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:40

Helaas zijn er ook nog heel veel instructeurs die een scheef paard niet herkennen. De kundigheid van veel instructeurs valt me zwaar tegen hoor FemkeRoosje.

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:45

Ze zij wel dat hij weg loopt over zijn schouder is dat het zelfde???

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:49

Het is misschien afgezaagd maar laat eens een fysio naar het paard kijken. Mijn paard deed jaren geleden precies hetzelfde, ook alleen maar aan 1 kant. Fysio was geweest en bleek dat mn paard bij de schouder vast zat. Na 1 behandeling nooit meer problemen gehad met aanspringen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:51

Hetzelfde als...?

De manier van oplossen van het weglopen over de schouder wil nog wel eens sterk per instructeur verschillen.

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 18:22

Ik moest mijn buitenteugel sterker er aan houden en mijn buitenbeen stil, met binnenbeen aansporen. Dat zij mijn instructeur....

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 18:27

Sleeper schreef:
Het is misschien afgezaagd maar laat eens een fysio naar het paard kijken. Mijn paard deed jaren geleden precies hetzelfde, ook alleen maar aan 1 kant. Fysio was geweest en bleek dat mn paard bij de schouder vast zat. Na 1 behandeling nooit meer problemen gehad met aanspringen.

Oke... Dat kan natuurlijk ook... Mijn (andere) tante had ook een paardje die dat had. Ik ga even kijken of ik zo iemand kan vinden. Weet iemand of het iets te maken kan hebben met dat hij voor een karretje loopt????

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:31

meer stelling?

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:50

Lotte18yo schreef:
meer stelling?

Dat probeer ik wel. Ik vind deze foto ook eigenlijk niet zo goed. (niet om te verontschuldigen hooor!) Kan je zeggen hoe ik dat nog beter moet doen?

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:22

meer stelling bij het aanspringen help misschien ook? succes!

babettiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:39

Het zou ook kunnen, als ik zo die foto zie dat doordat hij scheef is om onder de pijn uit te komen gaat rennen. Voor het rechtrichten kan je hier alvast even kijken: http://www.paardenbegrijpen.nl/gymnastiek
Maar het beste is idd om er officiele instructie bij te halen!

Maar dat had ik al gezegd tegen jou! Haha, maar die site nog niet![/quote]

hele handige site!

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:24

Vond ik ook! Ga het morgen weer proberen. Hoop dat het lukt. Gister ging het wel goed. Was super trots!