Arggh
ik weet echt niet meer wat ik met Leroy aan moet
Hij begint nu ook enorm te klieren bij LaNet. Dat deed ie in het begin ook en toen gaf ze hem altijd onmiddellijk op zijn lazer maar het probleem met Leroy is, hij geeft NOOIT op. Vroeg of laat pakt ie je toch terug maar dan 3 keer erger. Hij gaat net zo lang door totdat ie wint. Hij is natuurlijk nog steeds een beetje gevoelig met zijn voeten maar met het werk dat ze met hem doet kan ie daar onmogelijk last van hebben. Gisteren stapte ze hem aan een lange teugel door het land (zachte ondergrond) hij begon lekker te kluiven aan het bit en plotseling van het een op andere moment ontplofte ie gewoon. Bokken, stijgeren, terugrennen naar de paddocks, noem maar op. LaNet had hem flink aangepakt voor dat, maar daarna flikte ie het weer. Ik wordt zo moe van dit paard, dit word echt nooit wat. Dan kan ie nog zoveel springtalent hebben, als het tussen de oren niet goed zit kom je nog nergens. Ik baal als een stekker dat ik hem niet eerder verkocht heb, want vorig jaar toen het me met veel moeite was gelukt hem door een 1.20 m. parcours te loodsen (hij sprong echt hoog!) kon ik er $25000 voor krijgen. Maar ja, ik had toen nog steeds stille hoop dat het ooit wat met hem zou worden. Niet dus. Het monster is 8 en heeft besloten dat ie met pensioen gaat. Probeer hem maar eens van gedachte te veranderen. Ik kan hem zo echt niet verkopen, want als ik eerlijk zeg wat voor een monster het is wil niemand hem en als ik niet eerlijk ben en hoop dat ie zich toevallig gedraagt met een koper dan vergeef ik het mezelf nooit als de volgende eigenaar er mee verongelukt. LaNet moet nu voor haar werk de komende 6 weken regelmatig naar andere staten dus dan ga ik hem maar longeren en als ik al ga rijden dan met mijn veiligheidshelm en bodyprotector. Ik vraag het toch maar, heeft iemand nog tips hoe ik dit paard weer aan de gang krijg? Eigenlijk een zinloze vraag, maar ja ik word hier zo moedeloos van, dit heeft echt geen zin meer. Dat beest is 1 grote bundel spieren, heeft een enorme achterhand en gebruikt die hele spiermassa voor 100% tegen je. Ik denk dat dit gewoon nooit overgaat, hij zal weer betere periodes krijgen maar dit is volgens een paard dat je voor altijd blijft uitproberen.....LaNet heeft het over hem gehad met een goede trainer en die zei dat je nou eenmaal zulk soort paarden hebt, het is het karakter. Moet ik me hier dan maar bij neerleggen?
Er zit trouwens flink wat vlees aan dus hij kan altijd nog op de barbeque
(grapje)