Hij is van nature liever lui dan moe. Ikzelf rij liever met iets "pittigere" paarden. Dit zorgt regelmatig eens voor wrijvingen tussen ons

Deze zomer hadden we een enorme dip. Tot een 2tal weken geleden alles weer iets beter begon te gaan.
We zijn even helemaal terug gegaan en enkel denken aan die 'vooruit'. Ik ben ook intensiever gaan lessen (bij 3 lesgevers
Maar vind ik heel fijn) waardoor alles ook beter ging
. Vandaag hadden we wedstrijd, ik had niet zo'n hoge verwachtingen aangezien wedstrijd nog altijd anders is dan training.
Grootste werkpunten:
- IK moet minder gaan doen, vroeger zat ik vaak te stampen, continu te drijven. In training ben ik nu al veel rustiger geworden. Op het einde van mijn proefje zie je dit helaas wel weer terug komen.
- Mijn hand en been moet veel stiller.
- Deus moet nog meer vooruit gaan denken. Nog beter aan mijn been.
- Overgangen
Vandaag had ik voor de proef sporen aangedaan. Was zo'n 3-4maand geleden dat ik ze aanhad. Dit bleek niet zo'n goed idee. Ik moet nog zoeken hoe ik best 'been geef' met spoor, ben hier soms (als ik er mij bewust van ben en de hulp moet geven) te voorzichtig in. Dit zie je in het filmpje bij de galop. Ik geef een te voorzichtige hulp, hij springt aan maar gaat niet door (gevolgd door een krachtige bok op 1min30
). De 2de x viel hij er ook te rap weer uit.Ik was tevreden over de proef, over de draf dan toch. Vroeger moest ik steeds drijven, nu ging hij veel meer vanzelf, voelde fijner aan. Galop was slecht, thuis ging dit beter. Ik zat er misschien niet zo wakker bij aangezien de draf vlot ging.
We rijden B2 en werden boven verwachting nog 4de vandaag.
Dan herval ik weer in de oude fouten... Is ook nog maar laatste 2weken dat het mij lukt om hier écht meer op te letten. 

had nog niet gezien dat er een topic was
Je drijft wel heel veel en je hebt je tenen naar buiten dus duwt steeds die spoor in zijn buik (ik heb zelf ook mijn tenen naar buiten en dat is moeilijk af te leren ) en je zaagt met je handen probeer ze stiller te houden , hij loopt wel lkkr over zijn rug moet ik zeggen maar ik denk dat die dat ook nog wel zou doen als je je handen stiller houd, want nu gaat zijn hoofd op a neer. (mja ik weet het dat heeft tijd nodig somige dingen af te leren , heb ik zelf ook last van