't Is Deus z na dip weer op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

't Is Deus z na dip weer op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:21

Deus is een 7-jarige ruin, bij mij sinds zijn 6maand.
Hij is van nature liever lui dan moe. Ikzelf rij liever met iets "pittigere" paarden. Dit zorgt regelmatig eens voor wrijvingen tussen ons ;-)

Deze zomer hadden we een enorme dip. Tot een 2tal weken geleden alles weer iets beter begon te gaan.
We zijn even helemaal terug gegaan en enkel denken aan die 'vooruit'. Ik ben ook intensiever gaan lessen (bij 3 lesgevers :D Maar vind ik heel fijn) waardoor alles ook beter ging :-) .

Vandaag hadden we wedstrijd, ik had niet zo'n hoge verwachtingen aangezien wedstrijd nog altijd anders is dan training.

Grootste werkpunten:
- IK moet minder gaan doen, vroeger zat ik vaak te stampen, continu te drijven. In training ben ik nu al veel rustiger geworden. Op het einde van mijn proefje zie je dit helaas wel weer terug komen.
- Mijn hand en been moet veel stiller.
- Deus moet nog meer vooruit gaan denken. Nog beter aan mijn been.
- Overgangen

Vandaag had ik voor de proef sporen aangedaan. Was zo'n 3-4maand geleden dat ik ze aanhad. Dit bleek niet zo'n goed idee. Ik moet nog zoeken hoe ik best 'been geef' met spoor, ben hier soms (als ik er mij bewust van ben en de hulp moet geven) te voorzichtig in. Dit zie je in het filmpje bij de galop. Ik geef een te voorzichtige hulp, hij springt aan maar gaat niet door (gevolgd door een krachtige bok op 1min30 :+ ). De 2de x viel hij er ook te rap weer uit.

Ik was tevreden over de proef, over de draf dan toch. Vroeger moest ik steeds drijven, nu ging hij veel meer vanzelf, voelde fijner aan. Galop was slecht, thuis ging dit beter. Ik zat er misschien niet zo wakker bij aangezien de draf vlot ging.

We rijden B2 en werden boven verwachting nog 4de vandaag.

Meisje06

Re: 't Is Deus z na dip weer op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:40

Vind het er fijn uitzien, ik stoor me alleen aan je voeten.
Probeer ze iets stiller te houden en wat minder 'continu' te drijven.

Succes, je hebt een mooi dier onder je kont.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:44

Ik wil dat je je handen stil gaat houden, je zit veel teveel in z'n mond.
Daarnaast mag je naar voren kijken, kijken waar je rijdt, je kijkt veel naar zijn hoofd.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:47

ik vind het er fijn uit zien!! idd je been stiller houden en scherper aan het been maken maar voor de rest vind ik het er toch goed uit zien hoor!!
mooi paard ook!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:47

Die handen vind ik nog het ergste.. maar goed kan ook de zenuwe zijn

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:48

haha ik wil??

leuk paard! Je gaat idd wel erg met je handen naar voren en naar achter. Daar zou ik aan werken :j

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:49

Ja klopt, handen en benen-drijven heb ik op wedstrijd nog een stuk minder onder controle :( Dan herval ik weer in de oude fouten... Is ook nog maar laatste 2weken dat het mij lukt om hier écht meer op te letten.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:37

Ik vind dat je hem netjes rijd hoor !
Natuurlijk benen & handen maar ik denk dat vele wel weten dat dit niet zo simpel is om zomaar op 123 af te leren.

Liever lui dan moe ?
Haha dit herken ik perfect met mijn ruin, die moet ik nog steeds continu vooruit drijven met m'n benen anders valt 'ie gewoon helemaal stil, die is echt super passief aan m'n benen en negeert het meestal.
Die bokjes tijdens het aanspringen ken ik ook maar al te goed :P

Het is niet simpel om zo'n passieve paarden aan het werk te zetten, daarom dat ik vind dat je tijdens je proef heel geduldig met hem bent en hem netjes rijd, ik heb dat geduld bijlange nog niet op wedstrijd.

Gewoon voort doen zo, komt helemaal goed !

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:13

Ik vind het heel netjes gereden Alizé! :j
Je ziet duidelijke verbetering elke keer, dus blijven doorgaan zo :j

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:10

Ik lees in je stukje bij het filmpje dat je voor je proef toch je sporen aan had gedaan... Ik denk dat je zekerder mag zijn na 3-4 maanden zonder gereden te hebben... Verder is alles al genoemd.

Maar wat een mooi paardje, jullie zijn een leuk setje!

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:13

Probeer echt je voeten stil te houden(is bij mij ook nog een probleem hoor) want als je elke keer been geeft, elke pas, word hij slechter aan het been. En dat is helemaal vervelend!

En hou je handen goed stil, je hebt nogal de neiging om met je handen mee te gaan.

Verder vind ik het een onwijs leuk paardje <3

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:20

Wauw, mooi paard heb je!
Ik las je openingspost en moest eigenlijk wel beetje grinniken. Om maanden niet met sporen te rijden en dan in één keer bij een wedstrijd wel..... Da's best wel lef hebben :j
Lekker bokje trouwens zeg, knap dat je er niet naast lag.

Verder zou ik zeggen: lekker doorgaan met oefenen, beheersing van handen en benen, en dan komen jullie er wel!

Laurabounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:56

Leuk paard, en wat kan die bokken haha!
maar je rijdt de oefeningen van de A bij de C?

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:14

Hahaha ik zie mijzelf bijna rijden.
Mijn eerste proef een paar weken geleden ging net zo (ook met zo'n bok)
Wel vind ik het een heel mooi paard die zijn achterhand goed gebruikt en je zit verder mooi rechtop.
Ach en die handen ja ik word er ook gek van ik train me suf zelf als ik niet op het paard zit probeer ik het te oefenen
maar het is zo lastig hahaha

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:18

Ik vind het er netjes uitzien :D
Die bok is echt vervelend :( Dat doet mijn paard ook, maar die van jou loopt daarna wel netjes aan de teugel en mooi over de rug ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:55

wat een leuk paard. hahah hij heeft wel karakter.
verbeter punten gaf je zelf ook al wel aan.
- hij is nog niet helemaal contstant in de aanleuning. hoeft ook nog niet op dat niveau en het gaat duidelijk al wel vooruit aan je proef te zien.
- probeer niet een beetje dit en een beetje dat te doen maar hup een ding. niet een beetje hand en been maar pak hem er maar eens door. actie is reactie. je geeft hem been en been en nog een keer been. probeer meer een keer been te geven en geen reactie dan krijgt ie een por. wat dat betreft is de reactie bij de bok wel weer goed. :P
- hij loopt soms wat te hard heb ik het idee. hij mag van mij wel wat meer rust ontwikkelen.

maar jullie zijn nog maar net samen dus ik denk dat het wel goed gaat komen. :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:22

De aanleuning mag indd wel wat constanter. :)
Probeer je handen en je benen zoveel mogelijk stil te houden, dan zul je zien dat de aanleuning van je paardje ook rustiger wordt.

En zoals maai_ke zegt, ik heb ook het idee dat hij wat te hard loopt af en toe.
Tempocontrole is tenslotte de basis voor een goede, rustige aanleuning. ;)

kyaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:50

ik vind het er ook wel leuk aan zien , maar erger me toch aan dat je continu drijft

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:49

Laurabounty schreef:
Leuk paard, en wat kan die bokken haha!
maar je rijdt de oefeningen van de A bij de C?

de letters op de wedstrijdring zijn omgekeerd dan die op de muur, zodat de jury aan de kantine kan zitten ;) ze rijdt de proef dus gewoon zoals het hoort :P

Voorlezer meldt zich :Y) had nog niet gezien dat er een topic was :D

Zoals ik al zei vond ik dat hij wat teveel op de voorhand dentert nu, maar dat is echt niet erg omdat hij hier volgens mij nu gewoon even door moet. Hij was een pak voorwaartser dan anders en dat is echt een overwinning :D plaatsing was zeker wel verdiend hoor, dat beetje verzet (wat trouwens wel eens goed was, tenminste reactie!) is maar een klein onderdeel e.

Ga wel mee met handen en benen stiller, was mij nog niet echt opgevallen van die handen, maar nu op video wel

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:14

mooi paard loop ook mooi, maar sjesus wat een bok :oo Je drijft wel heel veel en je hebt je tenen naar buiten dus duwt steeds die spoor in zijn buik (ik heb zelf ook mijn tenen naar buiten en dat is moeilijk af te leren ) en je zaagt met je handen probeer ze stiller te houden , hij loopt wel lkkr over zijn rug moet ik zeggen maar ik denk dat die dat ook nog wel zou doen als je je handen stiller houd, want nu gaat zijn hoofd op a neer. (mja ik weet het dat heeft tijd nodig somige dingen af te leren , heb ik zelf ook last van ;)) succes verder!!