Voor diegene die het afgelopen topic gevolgd hebben over dat de galop zo dramatisch is: Het probleem is opgelost!

Het zadel bleek gewoon ontzettend verkeerd te liggen, ik rijd nu zonder zadel en nu gaat alles gaat alles gewoon weer goed!
Binnen enkele weken is het nieuwe zadel er, dus ik train verder zonder zadel.
Nou bof ik dat Marene ontzettend lekker zit en een hele fijne swingende draf heeft, dus ik zit echt in een stoel!

Alleen de galop gaat nogal lastig. Ik ben nooit zo handig geweest in zonder zadel rijden, en dan met name de galop niet.
Ik ga mijn benen optrekken en klemmen en dan kun je natuurlijk nooit meer goed zitten.
En aangezien ik de afgelopen weken de galop een beetje heb laten vallen, en Marene niet echt voorwaarts is (vooral zonder zadel niet), gaat galop dus voor geen meter.
Ten eerste gooit ze gelukkig niet meer haar hoofd omhoog met aangalopperen, de eerste paar galopsprongen zijn dus ook met voldoende sprong zodat ik goed zit, maar al snel heeft ze door dat ik ongemakkelijk zit en daar maakt ze meteen gebruik van:
Het hoofd gaat omhoog en er komt een typisch Arabisch huppelgalopje (spant de rug aan). Dit maakt het mij nog onmogelijker te blijven zitten!
Ik stuiter dan alle kanten op en ga dus maar weer draven, aangezien ik niet op haar rug wil bonken.
Maar op het moment dat ik haar terug neem naar draf, heeft zij dus eigenlijk weer van mij gewonnen. Na 2x had ze het 'spelletje' door en kwam het irritante gedoe steeds eerder..

Ik gebruikte af en toe mijn zweepje om haar bij te tikken, maar in galop is ze soms nogal bokkerig (vooral nu ze niet zoveel beweging krijgt is ze echt een bommetje en dan komen er nogal nare bokken tevoorschijn), en dat heb ik eigenlijk liever niet.
Iemand tips voor mij? Ik schiet zo echt helemaal niks op.

Trouwens de foto uit mijn profiel, deze foto dus, geeft goed aan wat ik bedoel met het huppelgalopje (middelste foto)!