zijn er tips om haar achter hand sterker te maken?
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en elk beestje is anders dus soms is het nodig om via een andere manier je doel te bereiken. Amorah schreef:Het klinkt misschien ingewikkeld, maar probeer je paard van voren te begrenzen en dan van achteruit actiever te laten lopen.
Bij mijn paard werkt dit door hem zachter te laten lopen door enige druk op de teugel te nemen, en vandaaruit met het been (en eventueel een tikje met de zweep) zijn achterhand meer te activeren zodat hij zijn achterhand er beter onder zet.
Knert schreef:Amorah schreef:Het klinkt misschien ingewikkeld, maar probeer je paard van voren te begrenzen en dan van achteruit actiever te laten lopen.
Bij mijn paard werkt dit door hem zachter te laten lopen door enige druk op de teugel te nemen, en vandaaruit met het been (en eventueel een tikje met de zweep) zijn achterhand meer te activeren zodat hij zijn achterhand er beter onder zet.
oke maar voor iemand die bijvoorbeel B rijdt vind ik dit net iets te hoog gegrepen. Zelf zou ik het eerst zoeken in gewone begrenzing van voren.. (niets meer dan anders dus). En veel tempowisselingen.