Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DemiCK

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:41

Hallo mensen!
Ik had even een vraagje ik heb een jong paard van 4 jaar en ze vind de galop nog best moeilijk om nageeflijk te lopen en haar evenwicht! (het gaat al wel super goed nu hoor). Hebben jullie misschien tips wat ik kan doen tijdens het rijden of longeren om haar de galop leuk te laten gaan vinden en nog meer te verbeteren.
Ik doe al veel oefeningen hoor maar ik dacht dat jullie misschien nog een leuke effectieve oefening voor in haar training hadden hihi
Alvast bedankt voor je tip!
Groetjes Demi

xxnienke94

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:45

met dubbele lijnen longeren?

DemiCK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:47

oke bedankt voor je tip! Denk je dat dat ook effect heeft voor de verbetering?
xxnienke94 schreef:
met dubbele lijnen longeren?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:50

ja zeker je paard moet continu omdraaien worden ze een stuk leniger van, en je kan je paard een stuk makkelijker rechtstellen dat heeft voordelen voor de training!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:31

xxnienke94 schreef:
ja zeker je paard moet continu omdraaien worden ze een stuk leniger van, en je kan je paard een stuk makkelijker rechtstellen dat heeft voordelen voor de training!

dit is nou wel zo makkelijk gezegt echter is correct werken met dubbelelonge nog niet zo makkelijk, wil je dit correct leren heb je hier in zeker wel begeleiding nodig om het paard in ballans te brengen en te houden aan de dubbelelonge, en als je het dan goed doet dan heeft het zeker meerwaarde, dat ben ik met je eens

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:53

Met touwtjes longeren.
Bevestigen aan de longeersingel, daarna, binnendoorlangs naar het bit. ( in het begin, losjes niet strak!!!!), dan ondersteund hij meer op zijn achterhand, en blijft zn hoofdje er mooi bij. (dubbele lijnen is als je het kan ook zeker een goede.;))
Als je er meer over wilt weten? Ik hoor het wel.

DemiCK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 14:07

Hey bedankt dat deed ik al maar toch bedankt

lx3 schreef:
Met touwtjes longeren.
Bevestigen aan de longeersingel, daarna, binnendoorlangs naar het bit. ( in het begin, losjes niet strak!!!!), dan ondersteund hij meer op zijn achterhand, en blijft zn hoofdje er mooi bij. (dubbele lijnen is als je het kan ook zeker een goede.;))
Als je er meer over wilt weten? Ik hoor het wel.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:50

Maak eens een buitenrit. (als dat al gaat)
Ik hoop dat in het gebied waar je woont ook bergjes zijn want al je je paard een berg op laat galopperen moet hij meer werken met de achterhand. het kan dat je paard in de bak wat veel op de voorhand galoppeert. ik hoop dat deze tip een beetje nuttig was :D