Nieuwe start na 2 weken stil staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shetieke

Nieuwe start na 2 weken stil staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:03

Beste bokkers,
Ik heb de laatste tijd echt een dip met mijn pony
ze gooit steeds haar kop omhoog loopt van de schouder weg en dat soort dingen.
Nu dat ik mijn vinger gebroken heb staat ze twee weken stil en wil daarna het weer met haar gaan oppakken
Bij het oppakken versta ik een nieuw begin gaan maken. Weten jullie oefeningen waardoor soepel word en allemaal nog zon goeie dingen?

Groetjes.

midgie

Re: Nieuwe start na 2 weken stil staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:18

Je had in de tijd dat je niet had kunnen rijden met je vinger ook kunnen gaan lezen en je gaan verdiepen in het rechtrichten/gymmen, grondwerk
Lezen en opzoeken waarom je paard het hoofd in de lucht gooit en hoe je dat technisch kan oplossen, vraag je ook af of het zadel wel goed past of er ergens spieren vast zitten ,
Zou die dingen even laten controleren voor je weer gaat werken met het dier.
Voor de rest is 2 weken niks doen niet eens zo erg , als je paard daarvoor een goeie conditie had en goed getraind was , zou je het gewoon weer op kunnen pakken zeker als het dier gewoon lekker buiten staat.

Neem les van iemand die jou kan helpen met een juist trainings plan op de stellen waardoor je pony soepel word, je kan ook eens op de site paardenbegrijpen.nl kijken, daar staan veel gymoefeningen, zoals schouder binnen en traver , stelling en buiging aanleren op een goeie manier enz enz

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:33

zoals midgie inderdaad ook al zegt, zou ik ook les gaan nemen.
als je paard zijn of haar hoofd ik de lucht gooit is het belangrijk dat je niet gaat 'trekken' in zijn mond. Je moet gewoon je handen houden hoe je ze had, en beslist niet een beetje meegeven! Als je paard over de schouder wegloopt in bv een volte, kun je het beste je zweep (als je daar mee rijd in ieder geval) in je buitenhand houden, als je paard dan probeert weg te lopen en niet reageert op de been kun je haar zo gemakkelijk een tikje geven op de plek van je been!
succes ermee! :D