Persoonlijk vind ik het niet zonde van het geld.
Zo'n jong paardje moet nog veel leren, en tis net die eerste periode van doorrijden die maakt of je paard goed de basis aangeleerd krijgt of maar half en half.
En die basis zie ik echt heel ruim; voorwaarts en stop (en die stop is dan echt stop, niet na 1 of 2 passen maar dadelijk op dat moment), nageeflijk op het bit, achterwaarts, voorhand verzetten, achterhand verzetten, wijken voor het been, voetjes geven, uiteraard de drie gangen stap draf en galop, longewerk, dubbele lijnen werk, beetje schriktraining, trail riding, ......
Dit alles samen is echt de basis en noodzakelijk om een paard goed te beheersen.
Ik kan me niet voorstellen dat jouw paard op dit moment heel dit lijstje nageeflijk kan tonen, op zich geen probleem als jij het hem kan aanleren, indien dit niet zo is dan is hem in training te plaatsen zeker een goede optie, en zeker als je dan kijkt naar jouw fisieke probleem CVS dan is dat zeker nog meer de enig goede oplossing.
Ik weet zelf ook wel dat de meeste paarden niet zo ver opgeleid worden, maar dat merk je dan ook echt wel als er met ze gereden wordt, das echt dag en nacht verschil om met zo'n paard te rijden.
En tjaaa idd dat kost een flinke cent idd, maar je hebt er dan ook nadien het confort van ook he.
Sweetselina schreef:Ik kan het mij niet veroorloven om hem in training te zetten bij iemand.
Daar heb ik hem ook niet voor en het is ook echt niet nodig.
Hij is echt heel erg braaf. Rij hem trouwens ook bitloos en hij doet het echt super, dus het is zonde van het geld om hem weer ergens heen te brengen.
Zal inderdaad wel even met mijn zus overleggen. Wie weet is het toch een goede oplossing.