De stap: is echt snel ze loopt zelden rustig onspannen De arbeidsdraf: Ze loop tegenwoordig rustiger maar zodra ik mijn benen er aan wil leggen wilt ze onder me door of gaat ze heel erg veresnellen De galop: Waneer ik been geef om te galoperen, wilt ze alleen maar rennen ze wilt niet ontspannen in de galop en dat is ook aan de longee. Ze wilt alleen rennen rennen en rennen. ( zelf denk ik toen ze is ingereden op de volte werd gezet en mis bij het bokken alleen maar door moest rennen want vroeger wou ze ook alleen op de volte ze trok de teugels uit je handen en ging zelf op de volte of rende er vandoor door alles heen, maar dat is gelukkig neit meer het geval).
Wat mijn probleem is en misschien dat jullie wat tips hebben:
1: De draf is rustig maar zodra ik stelling ga vragen en een bocht maak bijvoorbeeld bij slange voltes gaat ze steeds sneller en sneller en spring als je der niet tijdig stopt in de galop.
2: De middendraf ze wil niet strekken maar gaat steeds sneller en sneller
3: galop ze wilt er alleen maar voorrennen in ik wil dat ze rustig blijf galoperen en netjes onder me blijf ipv weg proberen te rennen met mij.
4: Als ik haar de lange teugel geef in draf dan wilt ze alleen maar gaan versnellen maar zak niet met der hoofd ze houd haar hoofd gewoon op de loodlijn en zak er echt met mee ze strek hem wel soms naar voren maar het blijft op de loodlijn.
5: De lange teugel in stap wilt ze de eerste paar stappen wel naar benden lopen en gaan gaat der hoofd weer naarboveen en hou ze zie op de loodlijn.
Ik les 1x in de 2 weken dressuurles ik heb al 7 dressuur proeven gereden en maar 1 winstpunt maar de punten maken mij niet uit als ze maar rustig wilt ontspannen. Ik heb over 2 weken mijn laatste wedstrijd en dan ga ik er voorlopig mee stoppen.
ps iemand ook wat tips voor trailerladen? Als ik de trailer thuis neerzet zonder auto loop ze er zo in(vroeger ging ze alleen de lucht in maar ik oefen echt 4 a 5x op een week) thuis loopt ze er zo in zonder hulpstukken in het begin had ik er springpalen naast aan 1kant en de andere kant een longeerlijn. Daarna heb ik die loongeerlijn weggehaalt en alleen met die springp[alen en nu heb ik die zle fnie tmeer nodig. Maar als er een auto voor staat dan wilt ze er al niet meer in en dan staar er een hek aan 1 kant. Dat is als we naar de les rijden en op de terug weg staat ze aan 1kant tegen de muur en loop ze er zo in.
Ik ga met Jenny mee, ga aan het werk met rechtrichten en verdiep je in de theorie daarvan en de boven genoemde site is heel leerzaam.
Dus ontwikkel jezelf , dan zal het beter gaan , het paard volgt zijn natuur en dat is nu nog op de loop gaan voor het gene wat hij niet snapt , dus aan jou de taak dat met heel veel geduld uit te leggen aan het dier en doe dat voorlopig eens in stap, desnoods ernaast.
aeolusnr1
idd, zoals hier al is gezegt, neem gewoon een paar stapjes terug , oefen eerst in stap, en pas als dat goed begint te lukken dan pas een stapje verder .
Het lijkt er idd op dat je paard de balans (nog) mist en daardoor gaat versnellen. Ook haal ik uit je verhaal op dat ze misschien jou hulpen niet snapt. Dat kan door 2 dingen komen: 1) jij geeft de verkeerde hulpem 2) Ze is beleerd met de verkeerde hulpen en moet nu de goede hulpen aanleren
Probeer veel (schijn) overgangen te maken, zodat ze beter reageert op je been.
Je geeft aan dat je les hebt, wat zegt je instructeur ervan?
en in galop proberen op de voltes en nog geen rechte stukken, probeer ze tussendoor te verkleinen en te vergoten dan heeft ze ook geen tijd en ruimte om keihard te gaan
Oke, dacht dat als ze jong en nog groen was, dat ze misschien niet alles helemaal snapte welke hulpen je gaf, maar dat is waarschijnlijk niet het punt
jhersisia
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-10 20:59
nee ze is al 11 niet groen dus maar ik heb op internet gezocht en ik kan nergenst vinden waar ze eventueel naar taining kan gaan en als het er iis is het 800 euro en dat vind ik echt veel te duur
Zo te lezen zet ze haar rug behoorlijk klem. Misschien handig om met pessoa te longeren ? Dan zakt haar hoofd vanzelf en gaat ze over haar rug lopen... Dan loopt ze misschien ontspannender ?
jhersisia
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-10 18:12
Ik de afgelopen dagen gewerkt met grondwerk aan de voltes omdat ze op de ene kant naar buiten val en hem niet mooi rond loopt zegmaar en vandaag gereden en als ze sneller gaat lopen ga ik heel rustig lichtrijden en ze ontspant nou heel goed en loop heel goed over der rug en gebruikt ook heel goed haar achterhand ik rij dan nog een rondje zo door en dan ga ik stappen en geef ik haar een beloning het gaat goed met het rechtrichten. De galop is nu echt veel beter ontspannen (ik heb ook een proefgerichtelezing gevolgd afgelope vrijdag en dat het me ook echt veel tips gegeven) en ik heb een pessoa teugel die ga ik morgen gebruiken wat raad je me aan lang en laag of andere?