Op me billen zitten en voor me uitkijken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Op me billen zitten en voor me uitkijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:27

Sinds gister heb ik er een nieuw probleem bij... ik vergeet mijn billen tijdens het rijden :+ Ik kan niet meer op mijn kont zitten! Ook zoek ik de laatste tijd centjes op de grond met de neiging dat ik te ver naar beneden kijk. Wie weet de mooie oplossing? Ik heb het alleen als ik op een paard rijd, ze heeft een dressuurzadel. Bij de anderen heb ik het niet.

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:32

Ik heb vaak de neiging om naar de grond en mijn paard te kijken als ik voor mezelf rij. Op het moment dat ik figuren rij en bijvoorbeeld een proef oefen, is dat veel minder. Dan let ik veel meer op de letters en kijk beter om me heen. Misschien dat je dus een tijdje veel proefjes oefenen. Ook rijden met anderen in de bak, dwingt je om om je heen te kijken ipv naar de grond.

purny

Re: Op me billen zitten en voor me uitkijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:34

Ik moet dus 28 november weer starten. Ook kan ik absoluut niet normaal doorzitten op dat paardje.

Grapjasjes12

Re: Op me billen zitten en voor me uitkijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:43

Jezelf dwingen vooruit te kijken. Dan zit je automatisch op je billen. Beetje streng voor jezelf zijn dus :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:44

Heeeel streng zijn voor jezelf :o En tegen iedereen op stal zeggen dat als je naar de grond kijkt dat ze je erop moeten wijzen. En je instructie moet het 1000x in de les zeggen.

Ik heb het probleem ook maar ik heb geleerd dat als ik zelf beter omhoog kijken, ik dan venzelf beter op mn kont ga zitten en dat mn paard dan beter in balans blijft lopen. Je hoofd zorgt voor het laatste stukje balans van je eigen lichaam.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:46

Centered riding heeft al velen geholpen om een goede zit te krijgen, misschien is dit wel een idee

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:47

ik lees even mee heb welles de neiging om naar me paard te kijken word bij mij steeds minder ik doe het weken niet en eco opeens een paar lessen wel

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:54

Wisselen je problemen, dan verbeter je je rijden dus ook:
Ontspan en doe wat je in de titel van je topic hebt neergezet, wees er bewust van dat is de helft gewonnen!