bibi ( v. rhodium) weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberleyhof

bibi ( v. rhodium) weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:44

heej allemaal,

2 wkn geleden heb ik het vriendje van mijn vriendin lief aan gekeken om fotos te komen maken, en dat wou hij heel graag :)

bibi is vanaf februari 2010 bij mij dus ik heb haar alweer bijna een jaar!!
bibi (biberty B) is een 4 jarige rhodium merrie met karakter, zo is ze enorm braaf en zo is het een ware merrie :P
ik heb er nu een nieuw zadel op liggen van albion, hier loopt ze zo veel fijner onder dan onder het oude zadel dat we nu lekker rustig aan het trainen zijn voor de wedstrijden, 27 november hebben we een clinic van sander marijnissen en daarna gaan we weer wedstrijden rijden.

om een beetje te kunnen vergelijken is hier de link naar mijn vorrige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1319028&hilit=biberty

nou hier komen de foto's, wees lief voor ons? de week ervoor was ik er nog kei hard van af gevallen :P

eerst even longeren voordat ik op dit bommetje kruip..
Afbeelding

stappen
Afbeelding

draf en galop door elkaar :)

Afbeelding

even checken of ze me hand nog volgt
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

weer eff stappen
Afbeelding

galop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en tot slot haar mooie(ondeugende) hoofdje
Afbeelding
Afbeelding

dit waren ze, ik ben erg blij met de foto's zo kan ik ook eens zien wat ik onder mijn kont heb :)
mijn eigen minpunten zijn: voorover vallen, handen te laag houden en naar beneden kijken.

brand loss

Shiirley

Re: bibi ( v. rhodium) weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:46

Wauw kim wat een vooruit, en wat een spieren heeft ze gekregen!! Probeer alleen dr neusje voor de LL te houden en wat je al zegt rug recht, tieten navoren en hoofd omhoog ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:46

Mooie merrie!
Wees er zuinig op! :D
Enige wat mij opvalt is dat je zadel ver naar voren ligt. Of lijkt het zo?

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:00

lijntje87 schreef:
Mooie merrie!
Wees er zuinig op! :D
Enige wat mij opvalt is dat je zadel ver naar voren ligt. Of lijkt het zo?

nee hoor zadel ligt netjes achter haar schouder, denk dat dit lijkt omdat ik naar voren zit..

thnx shir! ze gaat idd enorm voor uit!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:29

Die galop is mooi!
het gehele beeld is heel vriendelijk en je paard is prachtig!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:40

Een prachtig paard!
Maar ik heb een klein vermoeden waarom ze af en toe uit de band springt, (al blijft dat een indruk a.d.h.v. de foto's natuurlijk): Het feit dat ze continu achter de loodlijn loopt! Neem af en toe de tijd om alles even lekker af te laten vloeien. Laat het bit uit je handen kauwen, en ontspan. Concentreer je op een deinende stap, met mooie lange passen.

Misschien doe je dat al wel, dan mag het misschien nog iets vaker. Echt, korte ontspan-sessies tussendoor doen wonderen.

Leuk dat je zelf ook zo vrolijk op de foto staat!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:49

Leuk paard!

Maar je mag haar inderdaad iets meer lucht/lengte geven aan de voorkant.. Zoals die foto waar je haar je hand laat volgen, dat ziet er al stukken beter uit!
En al zou ze dan wat te diep gaan zo be it ;) Daarbij, blijf zelf goed rechtop zitten. Je lijkt af en toe wat voorover te vallen.

In ieder geval heel veel succes met dit fijne paard :)

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:51

thnx allemaal, ik probeer idd vaak effe tussen door te relaxen maar vind dit van mijn kant nog er moeilijk doordat ik er een paar keer keihard vanaf gevallen ben en dus het vertouwen weer terug moet komen, ik heb de afgelopen dagen alleen maar lang en laag gereden en dit deed ze super goed!

thnx voor jullie reacties :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:16

Probeer je buikspieren iets meer te gebruiken als je rijd. Je zult dan merken dat je meteen rechter op zit.
Probeer op de volte ook je buiten heup goed mee te draaien. Dus echt je buiten heup wat naar voren duwen/trekken met je rug én buik spieren. Dan zul je merken dat ze meer lengte buiging gaat krijgen, en dat je minder stelling hoeft te vragen.

verder, afgezien van klein beetje spannen vind ik het een erg mooi vriendelijk beeld, en wat een ONWIJS gaaf paard!

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:27

Je hebt idd een erg mooi paard!!!
Zou haar zoals al gezegt is wel wat meer met haar neusje eruit rijden.
Is namelijk erg moeilijk wanneer het een aanwensel is geworden.
Ziet er verder fijn ontspannen uit.
Wel wat meer letten op je eigen houding maar dat zei je zelf al :D
Ga zo door!!!!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:37

Is al weer een heel ander paard aan het worden!
Leuk hoor, dat er zo'n vooruitgang in zit!
Ik blijf het, ondanks het soms een echte merrie is, wel erg leuk ding vinden! Mooie galop!

Het is natuurlijk HAW, dus moet ook wat rijtechnisch commentaar geven...
Op de stap foto, zie je dat ze veel meer lengte in haar hals kan hebben.
Ze zal die lengte echt wel aannemen, maar omdat je zelf als gewenning teugels wat korter hebt, of haar dieper instelt, zie je die lengte gauw over het hoofd.
Ondanks laag en rond, tussen haar oren als hoogste punt willen zien, om valse inbuiging als gewenning te voorkomen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:40

kimberleyhof schreef:
thnx allemaal, ik probeer idd vaak effe tussen door te relaxen maar vind dit van mijn kant nog er moeilijk doordat ik er een paar keer keihard vanaf gevallen ben en dus het vertouwen weer terug moet komen, ik heb de afgelopen dagen alleen maar lang en laag gereden en dit deed ze super goed!

thnx voor jullie reacties :)

Meid, ik weet precies wat je voelt :) Ik heb de eerste tijd ook dat te diep lopen gehad (en in galop zit ik nog wel eens naar voren, heeft die van jouw ook zo'n enorme galop?)

Voorzichtig steeds iets meer ruimte geven, zodat ook jij het vertrouwen weer 100% terug krijgt, maar wat zijn jullie al vooruit gegaan!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:45

Hi Kim,
Wat is ze ENORM vooruit gegaan, en jij ook! Het ziet er héél goed, uit, ze is rechter dan in je vorige topic, meer van achter naar voor gereden, nageeflijker, kortom SUPER! Ik vind haar hals hoofd houding prima, ze is jong en loopt wel achter de loodlijn maar daarbij wel neerwaarts genoeg (ze volgt de hand) zoals lijkt op de foto's!
Goed gedaan joh, mag ik niet een keer komen kijken,, ben zo benieuwd!
Nou liefs Caro

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:40

hel erg mooi paard , maar probeer recht op te zitten , volegdns mij als ze ene flinke bok geeft krijg jij vlieg les :D :D

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:34

Ziet er al veel beter uit Kim!!! Je rijdt haar netjes en zelfs je houding wordt langzaam aan steeds iets beter!
Je kan goed zien dat ze haar achterhand zelf al fijn meeneemt, maar probeer daarom niet minder bij te rijden, zodat het alleen maar meer kan worden, de motor zit immers achterin!
Zoals al eerder is gezegd, probeer inderdaad iets meer van halshouding te variëren, nu zijn dit maar enkele foto's, en neem ik aan dat je lang en laag begint en eindigt?
Nu is dat soms wel moeilijk als je erop stapt en het zelfs na het longeren nog een bommetje is (heb ik zelf ook met de Trento die ik nu 3,5 mnd onder het zadel heb haha), want vaak kroppen ze zelf al op omdat er nog teveel spanning is, probeer daarom op de stukken dat ze meer ontspant iets meer teugelvrijheid te geven.
Verder denk ik serieus dat jij heel ver kan komen met dit paard, je bent zelf ook erg vooruit gegaan meid!
Succes ermee hé! ;)

Britsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:40

Het verschil is goed te zien! Ziet er netjes uit! Vond wel dat je onderbeen soms wat te fel naar achter lag.. :)

HorsesNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:27

Hallo,
Wat een P R A C H T I G paard (L)
Leuk team zo te zien :)
Even een tipje, houd je tenen iets meer naar binnen!
Groetjes

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:04

ow wouw wat een prachtig paard zeg *D !! super, ziet er goed uit. alleen heb je je been volgensmij een beetje te ver naar achter?! en zit je beetje naar voren. maar ziet er egt super uit en super goed die achterbeen eronder !!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:37

Wat een ontzettend knap dier! :)
En wat is ze veranderd zeg, mooie bespiering gekregen.
Wat je zelf al aangeeft, niet voorover vallen, ik weet zelf heel goed hoe het is.
Probeer goed je beken te kantelen en in de galop echt OP je kont te zitten en IN het zadel.
Want doordat je naar voren gaat zitten, leg je, je been automatisch naar achteren en krijg je een soort van; springhouding. Hier de komende tijd lekker aan werken en dan komt het wel goed !

Heel veel succes verder! :D

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:46

mooi plaatje om te zien :D!
probeer een beetje op je houding te letten en je benen lang te maken ;)
succes verder, komt wel goed :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:15

Mooi paaard :D

let op je rug dat je die recht houd

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:39

Wauw..Wat een geweldige merrie.:D
Wat zijn jullie ontzettend vooruit gegaan..:)

sasja10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:14

probeer recht op te blijven zitten (met name in draf en galop) en je benen op de plaats te houden. Voor de rest een erg fijn beeld, ga zo door!

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 17:24

dankje wel allemaal!
heb afgelopen zaterdag een clinic gehad van sander marijnissen en heb van hem hele goede tips gehad voor mijn houding!
bibi liep daar ook echt super!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:06

prachtig paard, loopt af en toe wel heel iets te diep, maar verder heel mooi!