erg lastig allemaal, wie heeft er tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

erg lastig allemaal, wie heeft er tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 18:41

Hoi allemaal,

Zie dit onderwerp voor meer info:::http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1363393&&start=75 !
Ik heb vandaag weer gereden, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken, het gaat steeds beter toen ik vrijdag en zaterdag had gereden, maar vandaaag weet ik het niet goed, (zie voor meer info dit onderwerp over dit paard:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1363393&&start=75)hij wou gewoon niet netjes aangalloperen, dit wou hij niet in de bocht, en als ik het achterin deed was het rechtstreeks naar het hek toe, erg vervelend voor de anderen die aan het rijden waren, maar gelukkig begrepen zij mij .
als ik het op een volte deed bij de c(kant van het hek) mog het dus echt niet op een volte maar wou hij 'gewoon' naar de andere kant van de bak A kant....
Eigenlijk moest ik hem dan een tikje geven, maar ik weet het niet of dit nu goed was deed het wel een paar keer op zijn schouder maar dan gingen we alleen maar harder, deet het wel op de goed schouder....
En als ik het achter het zadel deet was het bok, bok, steigertje......
Wat zouden jullie doen op zo'n moment??

Als ik met mijn teugels wou sturen was hij 'gewoon' heel erg sterk, en doordat hij dan zo sterk was gingen mij handen ook helemaal omhoog, echt een verbeterputn....

Uiteindelijk ging ik met mijn andere paard, reed een stalgenoot op, carrousel rijden(hoop dat ik het goed type)
Dit ging wel super!! dus toch nog wat goede dingen!

Dit was vooral aan het begin van het rijden wat ik nu allemaal type, maar ik weet het niet goed, wie heeft er tips....

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:40

Als galop nog zo lastig is, misschien beter daar nog even mee wachten en de controle in stap en draf verbeteren.

Dat het carrousel rijden beter ging, zou kunnen komen omdat hij steun had aan het andere paard.
Als je dan los figuren wil rijden, heeft hij alleen jou nog.
Wanneer het dan moeilijk wordt (galop), weet hij het misschien niet goed meer en rent een eind weg.

Ik zou de galop even laten voor wat het is en proberen rust en vertrouwen op te bouwen.
Als dat goed gaat kun je aanspringen over een balkje/cavaletti/sprongetje richting het hek en zo korte stukjes galop oefenen.

Je kan eens opletten op de wei of met longeren hoe hij beweegt in galop.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:24

Azmodania schreef:
Als galop nog zo lastig is, misschien beter daar nog even mee wachten en de controle in stap en draf verbeteren.

Dat het carrousel rijden beter ging, zou kunnen komen omdat hij steun had aan het andere paard.
Als je dan los figuren wil rijden, heeft hij alleen jou nog.
Wanneer het dan moeilijk wordt (galop), weet hij het misschien niet goed meer en rent een eind weg.

Ik zou de galop even laten voor wat het is en proberen rust en vertrouwen op te bouwen.
Als dat goed gaat kun je aanspringen over een balkje/cavaletti/sprongetje richting het hek en zo korte stukjes galop oefenen.

Je kan eens opletten op de wei of met longeren hoe hij beweegt in galop.

Ik ben er zelf ook helemaal achter gekomen, dat die galop te veel is, ga nu 2 dagen in de week op hem rijden. Dinsdag goed naar benen laten luisteren, en overgangen, en op zaterdag gewoon lekker wat draven, en veel figuren rijden, en misschien een lekker galopje in het weiland..

En de andere dagen wordt het longeren, of lekker de paddock in.
Want mijn eigen paardjes blijven voor gaan! ;)