Ik ben nu ong. 9 maanden de eigenaar van mijn paard Ucaro, het is een merrie van 9 jaar, 1.67. Elcaro x Hugo.
ze is op L niveau getraind / L1 met winst wedstrijderavring..
Ik heb met haar 1 onderlinge wedstrijd gereden en 1 federatie wedstrijd.. beide gestart in de B. Ik wilde graag L1 starten maar dit toch niet gedaan omdat het rijden nog niet super goed gaat! behalve dat ze super goed kan wijken!
(Hiervoor had ik een e-pony waar ik L2+9 mee was).
Nou lopen mijn paard en ik tegen wat problemen aan..
eigenlijk al vrij snel dat ik haar had..
het is geen makkelijke dame.
Het grootse probleem is de nageefelijkheid.. ze laat niet makkelijk los.. soms na een hele les nog niet.. er zijn ook dagen dat het wel heel goed gaat en dan is ze heel ontspannen maar 9 van de 10 keer is dit niet het geval..doordat mijn paard zo vast houdt kan ik me erg moeilijk ontspannen en zo wordt het naar mijn idee een soort gevecht..
Ook wil ze nog wel eens haar tong buitenboord steken..
het 2e probleem is dat ze vrij hard gaat in de galop.. dit doet ze ook niet altijd.. vooral op rechte stukken en dan is het soms moeilijk om haar in de galop te houden.. want als je je been er aan houdt gaat ze alleen maar harder en als je haar terug wil nemen voelt het als of ze er elk moment uit valt..(en ze is als ze hard gaat ook moeilijk uit te zitten)
nog een probleem zijn de galop-draf overgangen.. vaak valt ze helemaal uitelkaar in die overgangen.. en wil ze hard draven..
waarschijnlijk is het de grootse oorzaak de ontspanning..
Misschien herkent iemand dit probleem of hebben jullie tips?
het gaat vaak met ups en downs..
Ik rij meestal met slof om nog een beetje lekkere te kunnen rijden zonder 'ruzie', alleen ben ik daar echt geen voorstander van.. maar ik weet gewoon niet hoe anders meer.. na 9 maanden mag je toch wel een beetje vooruitgang boeken?
Hier wat foto's

Onderlinge wedstrijd, begin halsstrekken
de laatste foto's zijn van een dag waar ze lekker ontspannen was!
ik heb wel af en toe een te strenge binnenhand zie ik terug op de foto's

)Voordeel van dat lange teugeltje is dat ik zelf ook beter kan blijven ontspannen (had nogal de neiging om mn schouders en handen helemaal vast te zetten). Veel figuren rijden tegen de verveling en om hm scherp te houden. En lekker voorwaarts. Na het nodige geduld zien we nu vooruitgang en hebben we ook beiden weer plezier in het rijden. We zijn er nog niet.......maar er is weer hoop
Ik ben dan ook inmiddels genezen van die dingen...het is ook géén oplossing!!!!!!