Vrijdag heb ik ook les gereden en toen liep hij echt supernetjes, heel erg mooi constant en losjes!
Vanavond was hij iets hangerig en traag, daardoor natuurlijk ook iets minder los dan vrijdag.
Voor het oog dus misschien vergeleken met vorige keer nog niet veel verandering, maar wel duidelijk voelbaar want hij wordt telkens iets constanter en meewerkender.
Maar klagen doe ik niet want het gaat nog steeds iedere keer op sommige punten weer beter

Vandaag hebben we ook voor het eerst een pasje opzij proberen te rijden voor het been.
Dat zal ik vanaf nu tijdens de trainingen ook mee gaan pakken.
aandachtspuntjes;
Ik moet er om denken dat hij mooi actief blijft lopen en de achterhand goed blijft gebruiken.
Mijn benen zijn al wat stiller maar mogen bij lichtrijden en in galop nog iets stiller/op de plek blijven.
Mijn paard heeft mooie krullen tegenwoordig dus daar kijk ik dan ook graag naar

Beter begeleiden bij het aanspringen in galop (met name rechts) en wat losser blijven op links tijdens de linkergalop.
Voor de mensen die ons niet kennen;
Wisse is een 4jarige bonte fries, nu een jaartje onder het zadel.
Sinds afgelopen maand rijden we ipv boomloos zadel nu met gewoon dressuurzadel en dat bevalt ons reuzegoed! Wisse wordt nu zo langzamerhand klaargemaakt voor de B, ik zou hem graag volgend jaar zomer willen starten.
Draf rechts
Slangenvolte
Beetje binnenbuiging
Draf doorzitten
Draf links
Wijken links
wijken rechts
Galop links
Galop rechts

.