Mn Poown @ Dressuurwork.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Mn Poown @ Dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:37

Hallo :Y)

Dit is mijn ukkie Jolanda, en ik dacht, laten we eens kijken of bokt nog tips heeft!
Jolanda is 18 jaar oud, maar 'rust roest', en van stilstaan word ze niet vrolijk, ze heeft power zat, dus we trainen er op los.
Jolanda vind het moeilijk haar rug eronder te zetten, en om ruime passen te nemen.
Bij mij kunnen nog duizend dingen verbeterd, dus brand los. :D

1.Afbeelding

2. Afbeelding

3.Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6.Afbeelding
Braaaaf :P

7.Afbeelding

8. Afbeelding

P.S. Jolanda is net twee maanden weer volop in training, we hebben een jaar een blessure gehad, dus we zijn nog in opbouw! Ik wil graag in januari/februari met haar gaan starten, maar ik ben er nog niet zeker van of dit al wel kan..

_TB_

Re: Mn Poown @ Dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:45

Wat een leukie! haha.
Ik vind dat je op sommige foto's wat te strak bent in je hand en dat je daardoor wat te streng bent in de mond.
Verder loopt je pony er steeds net niet door. Omdat ze natuurlijk heeft stilgestaan etc moet je hier ook weer naar toe trainen maar je wilde graag tips.
Ik zou je pony dus er wat meer door willen hebben, zodat ze niet meer in haar eigen houding loopt.
Probeer van achter naar voren te blijven rijden. Als je dit veel traint en eventueel balkjes meeneemt dan kan je ook wat langere passen trainen.
Verder je teugels ook iets korter zodat je niet met je handen achter je eigen oren zit zeg maar.

En voor een 18jarige ziet ze er nog super fit uit dus daar zal het niet aan liggen. Cavaletti's zijn ook fijn om te rijden met een wat ouder paard, worden ze lekker los van in de rug. Gewoon lekker doortrainen!!!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:49

Dankjewel ! :)

Ik ben af en toe inderdaad te streng in mn hand , daar loop ik zelf ook tegen aan, en daar werken we aan.. ! Dat van die balkjes moeten we inderdaad maar een proberen!

Van haar zelf wil ze altijd heel erg diep lopen, omdat ze dan niet haar rug erbij hoeft te doen, daarom heb ik haar liever iets voor de loodlijn, dan erachter.. maar ik ga het meenemen, en plaats over een tijdje weer wat vooruitgang hoop ik :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:50

Woh ik schrok van foto 5 :wow: Dat je zomaar die greppel uit kwam joh! Ik denk dat het veel fijner voor je paard zou zijn als je de bak sleept en wat natter houdt, dan krijg je minder snel die hoefslag erin. Het is dan ook minder zwaar. Een zware bak is namelijk niet goed voor het peeswerk van je dier.

Verder vind ik het er over het algemeen fijn uitzien. Op het eerste gezicht vond ik je handen mooi hoog, maar als je beter gaat kijken staan je handen op geen enkele foto ook maar enigszins hetzelfde als op de vorige foto. Volgens mij doe je erg veel je best om te ontspannen in je handen waardoor je een los-vast contact krijgt. Probeer gewoon contact te houden en de vingers van je binnenhand ook de sluiten (een vuist blijven houden dus)
Je beenhouding vind ik echt netjes. Ik wou dat ik zo mooi mijn benen lang kon houden! Zelfs je tenen wijzen nog redelijk naar voren! Wat is je geheim?! :D

Verder vraag ik me af of je zadel wel goed ligt? Je zit er zo ver achterin?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:52

Als ik je zo zie lijk je me een gevoelig type, en dat idee heb ik ook bij de pony, toch lijk je af en toe vrij grof in je hand en op een of andere manier past dat niet in het plaatje en het kan natuurlijk ook anders.

De pony ziet eruit of ze graag voor je wilt werken, misschien kun jij je hulpen verfijnen naar zit en gewichtshulpen, op die manier kun je zachter in je hand worden en je pony nog opener en zachter naar jou.
succes.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:56

De bak... ja echt om te huilen! Ik heb zelf helaas niet de mogelijkheid om hem te slepen, maar ik vraag er ZO vaak naar, hij word wel iets beter door de regen.. maar oh oh, die greppels. Het is verschrikkelijk... :( Ik ben van plan om een hark te kopen en dan zelf maar aan de gang te gaan.. Maar ik heb het ook erg druk.. haha.

Ja die handen.. moeilijk! haha. Ik probeer ze wat lager te doen, en meer ontspannen.. en dat resulteer inderdaad in vast los contact, en dat is niet goed! Dankjewel voor de tips, ik zal het meenemen. We werken erg aan mijn terugwerkende hand, ik ben niet erg sterk, maar Jolanda heeft wel contact nodig, vanwege haar balans, maar jullie hebben gelijk, het moet zachter! We doen ons best, maar vaak resulteert het in vast-los contact. Jolanda kan namelijk ook erg rennen en sterk zijn, en dan niet letten op mijn zit.

En mn kont is gewoon te dik voor dat kleine ponyzadeltje.. haha.. (erg heah)

Dankjewel voor het compliment over m'n zit, ik werk daar echt Keihard aan!

_Nien_Dais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:36

Ziet er goed uit, en het commentaar over je handen enzo is al ggeven..

Altijd als ik foto's zie bedenk ik al wat ik wil zeggen, maar lees ik de andere reacties is het antwoord al gegeven... Naja :)

Leuke pony trouwens! Enne ik zie een onzichtbaar Sperriempje }:0

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 11:33

Dankjewel :D

Klopt ik haaaat sperriempjes (en m'n pony ook) :P

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:52

leuke pony,ik zal inderdaad proberen om haar toch wat lager in te stellen dat ze hand nog wat meer gaat volgen naar voren naar beneden..

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:13

Heel erg leuk beestje!
Ze zou inderdaad wel ietsje lager mogen lopen, maar ik geloof er in dat dat wel gaat komen!

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:02

leuke pony en leuek foto's!
probeer alleen nog iets nagevenlijker te lopen 1

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:55

Dankjewel :D

We zijn er mee bezig!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:57

Leuke foto's, wees maar trots op jezelf!

TIP: start pas als je zeker weet dat je paard het aankan, want anders is de lol er gauw af.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:58

lindaa01 schreef:
leuke pony en leuek foto's!
probeer alleen nog iets nagevenlijker te lopen 1

Doe maar niet. In de B kijken ze daar nog helemaal niet naar. Voorwaarts en van achter naar voren rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:00

tijd voor een groter zadel ;)

verder erg leuke pony en je zit best heel erg netjes alleen op je handen letten ;)

succes

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:03

Ik pak haar af en toe voorzichtig weer iets ronder, Ze liep voorheen heel snel te diep, en gaat dan duiken, en valt enorm snel op de voorhand. Dus daarom rijd ik haar nu iets hoger. Dit gaat goed, en nu probeer ik haar af en toe weer iets ronder te rijden. Ik longeer nu voor het rijden met dubbele longe, en dit is ook erg goed voor haar.

En de ene dag denk ik natuurlijk, ja we kunnen makkelijk starten, en de andere dag durf ik het helemaal niet aan.. !

@share.. haha, ja klopt! mn kont word te dik.. ben echt niet meer dat dunne sprietje van vroeger helaas.. haha. Dankjewel voor je tip, we werken er hard aan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:10

IK denk dat er al een boel is gezegd, de bak mag inderdaad wel een keer gesleept worden zodat de hoefslag weer gelijk word met de rest.
Het zadel is inderdaad ook aan de kleine kant ( zacht uitgedrukt)
Het.....Moeilijk om de rug eronder te zetten??? Die snap ik niet helemaal.
Wat bedoel je daar nu mee? Het achterbeen onder de massa zetten, is dat niet wat je bedoeld?
Het paard duikt een beetje op de voorhand n.l.
Als je hem iets meer oppakt dan word het plaatje al beter trouwens.

wilmamiesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:11

Hoi,

Het zadel past niet. Je zit veel te veel achter op de lepel, waardoor je continue op de lendenen drukt. Dat is de reden waarom je paardje niet goed over haar rug kan lopen en niet goed ondertreedt. Ze kan het eenvoudigweg niet.

Groetjes, Wilma

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:20

Aerdenhout1 graag eerst even lezen. dankjewel.

@wilmamiesen, ja je zou wel eens een punt kunnen hebben, alleen het zadel is een paar jaar geleden nog nagekeken op haar, en het ligt goed, Alleen ben ik iets dikker geworden, dus moeten we nu een ander zadel. maar daar moet je eerst even over nadenken hoe en wat he. maar het is zeker niet de reden dat mijn paard niet goed onder treed, het heeft met haar ruggetje en haar bouw te maken, daar is zij meerdere malen voor behandeld. Maar je hebt gelijk, dat het zadel voor mij te klein is helpt echt niet mee.

wilmamiesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:26

Navanja schreef:
Aerdenhout1 graag eerst even lezen. dankjewel.

@wilmamiesen, ja je zou wel eens een punt kunnen hebben, alleen het zadel is een paar jaar geleden nog nagekeken op haar, en het ligt goed, Alleen ben ik iets dikker geworden, dus moeten we nu een ander zadel. maar daar moet je eerst even over nadenken hoe en wat he. maar het is zeker niet de reden dat mijn paard niet goed onder treed, het heeft met haar ruggetje en haar bouw te maken, daar is zij meerdere malen voor behandeld. Maar je hebt gelijk, dat het zadel voor mij te klein is helpt echt niet mee.

Ja, ik snap het. Alleen kan er in die paar jaar veel veranderen, zeker als ze behandeld is. En als het goed is is er al heel wat bespiering bij gekomen :) Dus dan zou het inmiddels niet meer passen. Als je aan de zijkant staat, moet je zadel horizontaal in balans liggen. Ik heb het vermoeden dat jouw zadel voor hoger ligt dan achteren, een beetje op de lendenen gekiept, waardoor jij daar ook weer meer terecht komt. En zo ook haar bouw in stand houdt.

Kijk maar wat je er mee doet. Succes, groetjes!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:33

Dankjewel :) Alleen is het eigenlijk een beetje andersom, hij kiept niet naar achteren, maar hij is voor te plat, dus heb ik het gevoel dat er daar teveel druk is. We zijn er mee bezig hoor, alleen ze is 19 dus ik wil niet meer helemaal laten aanmeten, dus dat is altijd lastiger. Ik heb er volgende week een afspraak voor om zadels te kijken. Maar zadels zijn zooo'n drama, zie er helemaal tegenop!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:39

Okeeeee...3 keer nagelezen, wat mis ik dan?
Ben blond denk ik?
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 11-11-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:40

Navanja schreef:
Ik pak haar af en toe voorzichtig weer iets ronder, Ze liep voorheen heel snel te diep, en gaat dan duiken, en valt enorm snel op de voorhand. Dus daarom rijd ik haar nu iets hoger. Dit gaat goed, en nu probeer ik haar af en toe weer iets ronder te rijden. Ik longeer nu voor het rijden met dubbele longe, en dit is ook erg goed voor haar.

dit bedoel ik :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:42

Denk dan dat je ook in het vw nw je paard iets meer vanuit achter moet gaan rijden.
En was ze jarig vandaag?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:46

Ja ik rijd altijd 10 minuten vw-nw in, en uit. Maar niet teveel want ook hierdoor valt ze erg op de voorhand.. En na de galop doen we ook vw-nw. Zijn hier alleen geen foto's van.

Hehe :P Heb ik weer 18 en 19 gezegd.. Ze is pas geleden 19 geworden, en ik moet nog even wennen, haha. (Ik wil der jong houden :( hihi)