Terugsturen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Terugsturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:57

Hallo,, op de manege waar ik rijd, staan veel handels pony`s. Die zijn moeilijker als manegepaardjes. Ook zijn er paardjes die net in zijn gereden en verder gereden moeten worden. Een paardje daarvan mag ik verder rijden. maar in de les was het echt @#$%^&

Eerst reed hij zonder pardon de andere kant op tegen de instructeur.. ik schrok me dood! }:0
daarna sjeesde hij de bak uit! :+

maar ik kan natuurlijk niet verwachten dat hij alles in een x kan, en hij moet nog veel leren. maar toch!

Ik loop op de hoefslag bij C en als ik daar bijna ben, draait hij in een x om en loopt weg. Toen had ik hem terug gereden en wist ik: O, daar moet ik goed opletten en blijven rijden. dus dat ging ik doen.
Binnebeen er aan, handen op hoogte houden, maar nee hoor. meneer loopt weer gewoon weg! hoe meer ik drijf, lukt het toch niet.
Dus tja...

iemand nog tips? (het is trouwens een Welshje)

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:50

als je nou een vlak voordat die weg wel 'schieten' en volte gaat rijden. Waarschijnlijk is de pony al heel de tijd bezig met kijken waar die het beste weg kan. Als je een volte rijd leid je zijn gedachten af. Als je weer op de hoefslag komt rij je een paard passen recht vooruit en gelijk rij je weer een figuur. Zodat de pony nooit in zijn kop kan krijgen om weg te schieten. Je kan het dan af gaan bouwen op heel vaak figuren en overgangen te rijden. kan je op een gegeven moment heel de bak door

midgie

Re: Terugsturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:44

Deze pony snapt dus totaal niet wat er bedoelt word en loopt heel normaal weg, zou jij ook doen als je deze pony was, wat is er aan de voorbereiding gedaan, b.v longeren , dubbelen lijnen om een soort van stuur er op te krijgen,
Hoe meer druk jij op de teugel gaat zetten hoe harder hij weg zal blijven lopen, probeer het eens niet met de teugel op te lossen maar met je zit en houding.

De instructeur heeft dus ook helemaal gene kijk op niet ingereden pony`s , zou echt een andere zoeken of een hele andere manege miss een optie?

Geen een paard is moeilijk, maar ze worden moeilijk gemaakt door de mensen die er zonder gevoel mee omgaan en sorry, maar de meeste handelaren en maneges hebben niet echt gevoel voor een paard/pony, daar is het alleen om het geld te doen.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 11:07

midgie schreef:
Deze pony snapt dus totaal niet wat er bedoelt word en loopt heel normaal weg, zou jij ook doen als je deze pony was, wat is er aan de voorbereiding gedaan, b.v longeren , dubbelen lijnen om een soort van stuur er op te krijgen,
Hoe meer druk jij op de teugel gaat zetten hoe harder hij weg zal blijven lopen, probeer het eens niet met de teugel op te lossen maar met je zit en houding.

De instructeur heeft dus ook helemaal gene kijk op niet ingereden pony`s , zou echt een andere zoeken of een hele andere manege miss een optie?

Geen een paard is moeilijk, maar ze worden moeilijk gemaakt door de mensen die er zonder gevoel mee omgaan en sorry, maar de meeste handelaren en maneges hebben niet echt gevoel voor een paard/pony, daar is het alleen om het geld te doen.

weetje, het spijt me zeer, maar ik zit niet op zulk commetaar te wachten! Het gaat niet om de manege maar om de PONY hij is net ingereden en ik weet niet hoe, en het was gewoon de 1e keer op die pony, dus je kan niet alles verwachten he. snap je dat gewoon.

Amorah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:41

Probeer je paard een pas voor te blijven door je eerst goed te concentreren op wat hij precies doet.
Weet je bijvoorbeeld dat hij dit doet in een bepaalde hoek (even gezegd bij A), werk er dan langzaam heen door middel van voltes waarmee je steeds dichter in de buurt van de hoek komt. Houdt je paard bezig, door middel van overgangen en figuren en doe juist wat hij niet verwacht. Dus wil hij harder, ga jij zachter en omgedraait, zodat jij tempocontrole krijgt. Been is voorwaarts, teugel is terug.
Het is natuurlijk nog een jonge pony, dus belangrijk is dat je hem niet overvraagd. Omdat het een manegeles is waarschijnlijk, is het lastig om te stoppen op het moment dat het goed gaat. Dit zou ik, als het mogelijk is, anders hartelijk aanraden zodat je je training goed afsluit.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 12:04

Amorah schreef:
Probeer je paard een pas voor te blijven door je eerst goed te concentreren op wat hij precies doet.
Weet je bijvoorbeeld dat hij dit doet in een bepaalde hoek (even gezegd bij A), werk er dan langzaam heen door middel van voltes waarmee je steeds dichter in de buurt van de hoek komt. Houdt je paard bezig, door middel van overgangen en figuren en doe juist wat hij niet verwacht. Dus wil hij harder, ga jij zachter en omgedraait, zodat jij tempocontrole krijgt. Been is voorwaarts, teugel is terug.
Het is natuurlijk nog een jonge pony, dus belangrijk is dat je hem niet overvraagd. Omdat het een manegeles is waarschijnlijk, is het lastig om te stoppen op het moment dat het goed gaat. Dit zou ik, als het mogelijk is, anders hartelijk aanraden zodat je je training goed afsluit.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

ja daar heb ik wel wat aan.