Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

IMJ schreef:Of dat het probleem is durf ik niet te zeggen hoor!
Maar het lijkt me sterk. Je armen worden niet korter naarmate je dikker wordt, dus de lengte blijft geheel gelijk!
Jouw omvang is toegenomen, dat je daar last van hebt lijkt me vrij logisch (mogelijk vang je het schudden en hobbelen ook anders op nu)?
Beetje kort door de bocht misschien maar: flinke motivatie om te proberen oude gewicht weer te behalen?
Succes!
) Maar zoals in mijn startpost staat had ik dat zelf ook al begrepen. Ehm, schudden en hobbelen?. Nee dat herken ik niet. Ik rijd namelijk gewoon paard ik weet niet of jij dan het gevoel hebt dat je geschud en gehobbeld wordt maar ik niet
IMJ schreef:Precies Janine.. ik hoef niets op te vangen, maar bij de zwaardere ruiter zie ik het één en ander flink schudden en dat voelt niet lekker!
Dat bedoelde ik, kan me voorstellen dat je dan anders zit.
Luister, je hoeft niet broodmager te zijn, maar op je 45e een gezond gewicht is toch wel een pré of niet? Voor mij zou het in ieder geval wel een extra motivatie zijn als ik de klachten pas gekregen had op het moment dat ik overgewicht had.

mrie schreef:Nou blijkbaar is de conclusie al weer getrokken dat ik een ongezond overgewicht heb, veel dank hiervoor, ik neem aan dat ontkennen geen zin heeft. Door deze conclusie hebben we het alleen nog maar over postuur en dat was nou net waar ik het niet over wilde hebben, want er zijn nog meer dingen die je ondersteunend zouden kunnen zijn...
Maar goed wat mij betreft gaat dit topic in de prullenbak want dit leidt tot niets....
Schangah schreef:Ik heb het laatst eens over dit thema met mijn instructrice gehad. Volgens haar hebben de nederlandse dames kortere onderarmen waardoor je niet volgens de duitse manier je armen/hoek elleboog - onderarm kunt houden. je moet je bovenarmen dus iets naar voren brengen.
Net zoals de ene langere bovenbenen heeft in verhouding met zijn onderbenen. Zal wel iets te maken hebben met die neanderthaler genen die nog ergens in ons dna verstopt zitten.