Hoi!
Ik zit nog maar sinds 9 weken op paardrijles, (daarvoor heb ik al wel eens gereden) en het hoogst dat ik ooit had gesprongen was 50cm.
Nu zat ik gisterenavond tijdens de les op Obey, een groot (schofthoogste ong. 1.68m), sterkt, zwart paard, een echte schat hoor!
Maar hij ging opeens uit het niets over in een keiharde galop, m'n instructrice probeerde hem tegen te houden, maar toen maakte hij een haakse bocht, waardoor ik m'n beugels verloor.
In de bak stond een hindernis (1.20m hoog) van de zoon van de baas van de manege, die wedstrijden rijdt. Obey sprong er overheen (met mij erop en zonder beugels) waardoor ik voor het zadel op zijn nek terecht kwam. Daarna bleef hij nog een halve minuut doorgaloperen met mij op zijn nek en nog een paar scherpe bochten, ik was echt mega bang! Toen hij even iets zachter ging in een hoek ben ik van hem afgesprongen, hij stopte gelukkig direct! Ik ben weer op hem geklommen en heb hem uitgestapt, toen deed hij weer super lief.
Maar nu mijn vraag:
Hoe stop je zo'n sterk paard zonder hem of jezelf pijn te doen?
groetjes mij!
Laatst bijgewerkt door cavaleiro op 06-11-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt