Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Girassol schreef:Weet je zeker dat je je handen op gelijke hoogte hebt en dat je op beide kanten evenveel druk hebt? Als je bijvoorbeeld je binnenteugel strakker houdt dan je buitenteugel, dan gaat het hoofd kantelen. Qua oefeningen denk ik aan voltes en slangevoltes om de buiging naar links en rechts te verbeteren. Let dus wel op dat je buitenteugel niet los hangt en je binnenteugel steeds maar druk geeft.
Misschien heb je ook nog wat aan deze topics?
[RT-P] Paard kantelt hoofd, Oefeningen en Tips graag!
[RT-P] Paard kantelt hoofd

Dorienn schreef:hoe vraag jij je paard dan aan de teugel? En op het moment dat je haar vraagt doet ze de mond open? Werk je met druk op de mond?
Indien dat zo is, zou ik daar mee stoppen en van achter naar voren rijden. Aan de teugel heeft niets te maken met hoofdhouding, maar met lossigheid, reactie op jouw hulpen, de mate van het dragen op de achterhand, het recht zijn, .. En nageeflijkheid is een gevolg daarvan.
Ontspant ie zijn kaken wel?
aslo schreef:De 2 meest voorkomende oorzaken voor kantelen zijn: gebit en/of het niet recht gericht zijn.

Of plaats wat foto's hier, dan zullen er wel bokkers zijn die het probleem zien.
alleen onze bak is nu nogal een bagerzooi, dus ik zal moeten wachten tot hij weer wat droger is. zelf was ik hier ook al een beetje mee bezig op de weg, veel tempowisselingen maken in de draf en stap, langzaam, arbeidsdraf, en strekken. bedoel je dat? maar mij is geleerd dat je op een volte een beetje moet kneden in je binnenhand, zodat je een beetje stelling krijgt, hoe zit dat dan? jokenicky schreef:oke, bedankt. zal het proberenalleen onze bak is nu nogal een bagerzooi, dus ik zal moeten wachten tot hij weer wat droger is. zelf was ik hier ook al een beetje mee bezig op de weg, veel tempowisselingen maken in de draf en stap, langzaam, arbeidsdraf, en strekken. bedoel je dat? maar mij is geleerd dat je op een volte een beetje moet kneden in je binnenhand, zodat je een beetje stelling krijgt, hoe zit dat dan?