Leuk dat je komt kijken naar ons.
Ik wil jullie voorstellen aan Obelia, een merrie van 9 jaar oud.
Ik weet niet haar preciese afkomst, ze is in ieder geval van Animo, dit is ook te merken, ze moet je eerst leren kennen en je vertrouwen voor ze voor je werkt.

Ik rijd haar nu sinds Juni dit jaar, en we hebben al veel geleerd ook van elkaar.
Voor mij heeft er een meisje op gereden die alleen met haar linkerhand reed, en alles deed, wat ervoor zorge dat ze op 1 kant helemaal scheef liep, ook hoefde ze nooit echt te werken en was een langzaam tempo voldoende.
Toen ik haar ging rijden was ze eigenlijk in de war, want bij mij moest ze wel doorlopen, en lange stukken galoperen met veel sprong.
als ik mt mijn rechterbuitenhand wat vroeg kwam ze omhoog.
Hier heb ik even mee in de knoop gezeten, het is echt niet makkelijk om een scheef paard wat rechter te krijgen.
Nu na een half jaar 3 of 4x in de week haar getraind te hebben met iedere week clubles dressuur zijn we al een stuk verder.
Ze begint steeds grotere stukken netjes te lopen, gebruikt haar achterhand en komt amper tot nooit meer omhoog.
Ik moet wel zeggen dat ik een aantal keer met een hele losse bijzetteugel gereden heb om haar wat naar onder te laten lopen zonder dat ik met mijn handen veel moet doen, zo kon ik mijn handen netjes stil houden wat voor haar ook prettiger was.
Nu rijden we weer netjes zonderen doet ze braaf wat ik wil.
Ze begint er plezier in te krijgen, ik moet haar soms afremmen, terwijl ik haar hiervoor flink aan moest drijven.
In januari gaan we beginnen met wedstrijden rijden, lekker rustig aan in de B, ik heb nog nooit wedstrijden gereden, paard wel al een paar, ik heb er zin in
Veel kijkplezier en tips zijn altijd welkom!
Ik rijd met bodyprotector omdat ik dat veiliger vind op haar, aangezien haar schrikachtig karakter en ze soms omhoog ging.
1

2

3

4 galop is nog ons zwakke punt, zeker op deze hand, ze valt nog op de voorhand, ik probeer haar zoveel mogelijk sprong te laten maken zodat ze omhoog galopeerd

5 Tussendoor even laten stappen en hals strekken

6 Netjes vierkant!

7 Actief wegstappen vanuit de achterhand

8 Rechte lijn rijden gaat al steeds beter

9