Dit doe ik dan in een groot vierkant weiland, waar op moment dat ik rij geen paarden staan.
nu komt het probleem....
omdat hij met rijden nogal sterk is zet ik de wei altijd met een lint af.
Als ik dan aan het rijden ben, is er in het begin helemaal niks aan de hand.
maar na een tijdje rent hij recht op dat lint af, en als ik hem dan de andere kant op probeer te sturen geeft hij een paar flinke bokken.
Dit gebeurd meestal een keer of 3, en daarna heeft hij nu al een aantal keer gewoon door het lint heen gerend.
Iemand vertelde mij dat het misschien beter werkte als ik in plaats van een lint, pionnen neer zou zetten.
Toen ik dit probeerde sprong hij er overheen, maar gleed hij na z'n landing uit. waardoor hij in de 'zit-houding' terecht kwam....
Dit paardje is trouwens ook heel slecht aan het been, maar in het bos had ik daar nooit zo'n last van dus ik merkte het nu pas.
Ik denk wel dat jullie snappen dat het rijden in de wei voor mij nu niet echt leuk meer is, want ik kan zo nog geen normaal 'rondje' rijden.
owwja.... en ik heb les op een manege, maar daar in de bak is hij heel lief. En mijn instructrice is niet bereidt om een keer bij het rijden in de wei te komen kijken.
en.. hij is nu nog maar 6 jaar, ik weet niet of dat daar nog iets mee te maken heeft?
ik hoop dat jullie tips kunnen geven!