Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zeker omdat het in het bos niet gebeurt, want dan hoeft ze vast een stuk minder. Maar als je zegt; na een jaar ging dat gedrag over. Dat vind ik toch wel schrikbarend lang!
!
! 

Annemijnn schreef:xNursiex
ik geef eerst normaal been en dan iets harder en dan als ze nog niet reageert een schop.
ik rij haar wel voorwaarts omdat ze van zichzelf langzaam is.
maar ik maak ook tempowisselingen en bijv in galop ga ik ook wel eens verzamelen etc.
en neee, ik laat haar niet constant hard lopen
ik heb altijd mijn aandacht er bij. maar ze is gwn erg afgeleid door andere paarden.
Annemijnn schreef:@ xNursiex
ik kan ook echt boos worden, als ze bijv langzaam is geef ik een harde schop in haar buik ( heb redelijk scherpe sporen) maaar dan gaan ze bokken en dan geef ik haar ook een harde tik! ze gat dan bokken maar na nog een paar tikken loopt ze toch door. maar na een tijdje is ze weer langzaam en gaat het weer precies het zelfde.
ik spring ong 2x per week en doe dat omdat ze dan minder bokt. alleen soms in wendingen en ze is dan voorwaatser maar ze let ook niet op me als ik bijv buitenrij .
als ik helemaal alleen in de binnenbak rij is ze best fijn maar zodra er iemand bijkomt is ze weer vervelend. en ik kan bijna nooit alleen staan omdat ik op een drukke manege sta.
Annemijnn schreef:@ xSOULSISTER
ze is pas naar de tandarts geweest en naar de smid.
van haar rug heeft ze geen last daar is al naar gekeken.
wat word er verder bedoelt met medisch in orde?
Annemijnn schreef:@ ImkeTarek
toen wij terug van vakantie kwamen, 2 weken terug begon het dus opnieuw en heeft mijn vader naar haar gekeken ( die is dierenarts )
hij weet niet hoe het komt , maar weet wel dat ze nergens last van heeft.