Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tamary schreef:mang schreef:hoi,
mijn paardje loopt wel lekker ontspannen en nageeflijk, maar ze loopt met haar neus voor de loodlijn.
hoe kan ik haar (op een vriendelijke manier) wat dieper rijden, en dus óp de loodlijn ?
groetjes elles
Als ze haar lichaam correct gebruikt is de hoofdhouding totaal onbelangrijk.
mijn paardje loopt wel lekker ontspannen en nageeflijk, maar ze loopt met haar neus voor de loodlijn.
hoe kan ik haar (op een vriendelijke manier) wat dieper rijden, en dus óp de loodlijn ?
groetjes elles
groetjes elles
liberty22 schreef:nou precies , is het dat paardje preza?
Leuk paardje zeg , kunnen ze je op les niet verder helpen daar kunnen ze ook zien wat er gebeurd

) dus dan ga ik haar is vragen of ze me daar wat bij kan helpen
mang schreef:liberty22 schreef:nou precies , is het dat paardje preza?
Leuk paardje zeg , kunnen ze je op les niet verder helpen daar kunnen ze ook zien wat er gebeurd
jep dat is preesje
met mijn instructrice ben ik vooral bezig met stelling omdat ze op rechts nogal vasthoud. en met de galopovergang. omdat ik al zenuwachtig word bij het woord galop en prees daardoor nogal uit elkaar valt bij het aanspringen. maarja we kennen elkaar pas 3 maandjes dus dat komt nog wel goed denk ik.
zaterdag heb ik weer les (als het weer meezit) dus dan ga ik haar is vragen of ze me daar wat bij kan helpen
eigenlijk wilde ik gaan springen zaterdag, maarja dat doe ik dan volgende week wel![]()
tamary schreef:liberty22 schreef:nou het een is niet los te denken van het ander
Correct, maar het plaatje is wat je cadeau krijgt als paard correct gereden wordt en daar sterk genoeg voor is. Je richten op hoe de hoofdhouding moet zijn is niet waardoor je dat correcte plaatje krijgt.