Wij hebben vandaag een Pas de deux gehad met Karlijn, dit was voor Karlijn de aller eerste keer op vreemd terrein rijden
en ik ben echt helemaal gelukkig met haar! Ze deed het super stoer, was wel wat gespannen maar liet zich heel goed
rijden. We hebben de muziek van de 101 dalmatiërs gebruikt, ik ben als Dalmatiër en degene waarmee ik hem samen heb
gereden Cruella de Vil. We waren 4e met de proef en hebben de originaliteitsprijs gewonnen haha.
Karlijn is wat scheef, we zijn hard bezig dit met rijden recht te krijgen en het is al een heel eind verbeterd. Galop is nog
lastig, het aanspringen en galopperen zelf gaat al veel beter (meer gesloten) dan voorheen alleen sprong ze vandaag
2x verkeerd aan. De eerste keer heb ik het geprobeerd te corrigeren en zat ze alleen voor goed, dus overkruist, de 2e
galop zat ze wel helemaal goed na de correctie. (Helaas geen foto's van)
Ik moet er zelf minder als een zoutzak op gaan zitten, schouders naar achteren en kin omhoog. Ow en staart en manen
dat heeft ze gewoon niet meer. We hebben 'gevlecht' de boel bij elkaar gebonden met elastiekjes haha, het zijn 22 'knotjes'
geworden maar ze zijn microscopisch klein. We rijden op B/L niveau maar zijn nog niet officieel gestart dat gaat na het
veulen gebeuren (ze is nu drachtig). Volgende week hebben we de appaloosa sportdag dus kunnen we eens kijken wat een
echte jury ervan vind.
Karlijn en ik zijn best wel van een eind gekomen, dus ben inmiddels al aardig trots dat we zover zijn als we nu zijn. We zijn
er nog lang niet maar het gaat wel vooruit. Hier vast de vorige HAW topics zodat jullie een beeld hebben van hoe het was.
Onze vorige HAW topics.
[RT-HAW] Appaloosa Karlijn @ Dressuur. = 27-09-09
[RT-HAW] Appaloosa Karlijn @ Work = 12-12-09
[RT-HAW] Appaloosa Karlijn @ Work = 21-06-10
[RIJ-ITP] Karlijn met sidepull en neckrope. = 08-08-10
Vandaag:
Drafje met Cruella op de achtergrond haha.

Over de middenlijn richting halthouden en groeten.

Drafje, richting van hand veranderen.

Het van hand veranderen.

Ik weet al niet meer wanneer dit is, maar we kruisen elkaar in ieder geval haha.

Voltes ofzo. x)

Drafje, richting gebrokenlijn.

Tegelijk. (Ja het drukknopje van m'n chap is losgeschoten *zucht*)

Netjes de voltes inkijken.

En na afloop ben ik helemaal trots (eigenaresse rechtachter ook) en vind Karlijn het nodig te hinniken.
Ow en ja, ik doe de riempjes meestal te los x) En had haast met de keelriem wat slordig hihi.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden