Paard dat niet doorloopt einderaad!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleenmeer

Paard dat niet doorloopt einderaad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 20:11

Heei Bokkers!

Ik heb al een tijdje een probleem maar de laatste tijd word het echt heeeel erg vervelend ik rij daardoor niet lekker meer.

Ik heb een paard waar ik les op rij af en toe wedstrijdjes en in de toekomst nog wel meer mee wilt doen, (Katie
en daar buiten om het ik gewoon nog een een leuk bijrijpaardje voor de los waar ik geen les MEER op heb er veder ook niks meer mee verwacht. (Douwe)
Maar hij is vroeger internationaal springpaard geweest en heeft toen last van zijn achterbenen gekregen.
Daardoor loopt hij soms een beetje stijf en raar maar daar was ik wel aan gewent,
Maar hij loopt nu ook onwijs sloom en iedereen die er op heeft gereden (inclusief mij zef) bleef maar door schoppen als hij niet door wou lopen. Nu ik op mijn andere paardje les heb weet ik dat ik me benen stil moet houden en dat probeer ik dan ook bij Douwe met hem rij ik ook al met sporen maar hij reageert niet op een been alleen als hij pas lekker doorloopt maar dat komt heel zelden voor.
Op een normaal tikje met je zweep luistert hij ook niet alleen als je een hele harde tik geeft luistert hij maar dat is dan ook echt voor een paar seconden en dan kan je alles geven wat je wilt hij komt gewoon weer in zijn ouwe slome tempo terug.
En dit is heel vervelend ik ben einde raad er mee. Ik weet niet echt wat ik kan doen.
Ook met springen is hij sloom of op het land rijden.
En soms als hij in een goeie bui is dan loopt hij lekker door maar dat is bijna nooit zo.
Dus wie heeft er tips voor mij hoe hij weer beter naar mijn been kan luisteren of door loopt.
Het maakt niet uit wat voor tips of het met rijden is of er voor of er na of grondwerk dat maakt mij niet uit als hij maar later eens door loopt zodat ik hem later lekker bij kan rijden.

Ook is hij heel stijf in zijn nek hij heeft M dressuur gelopen maar hij kan nu echt niet meer zo mooi rond lopen alleen laag en niet helemaal rond dat is best vervelend hij kon eerst alleen op de linker hand buigen enzo. Maar nu kan hij rechts ook maar hij loopt echt niet super aan de teugel en stellig en bochten is ook moeilijk met hem weet iemand ook tips om zijn hals lekker los te maken.
Maar ik dacht zelf als hij lekker doorloopt dat hij dan wat ontspanner gaat lopen aan de teugel.

Ik hoop dat jullie mij hele verhaal snappen dat jullie tips hebben.
Als je het niet snapt vraag mij maar raak want ik heb echt hulp nodig.
Les ga ik niet nemen omdat ik dat met mijn andere paard al doe en vorig jaar met Douwe gestopt.

Groetjes Marleen

Silly_Woman

Re: Paard dat niet doorloopt einderaad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:17

ikzou m eerst een tijdje longeren, tot hij snapt dat hij door moet lopen. En dan mag je best een x een tik geven. maar hij moet wel een reactie geven anders heeft de tik geen effect. en belonen wanneer hij dat doet.

Heb laatst ook een friesje heropgevoed, hij was vreselijk lui.
Als je zeker weet dat hij lichamelijk niets mankeert, is hij echt gewoon lui en moet even er doorheen... als hij snapt dat hij door moet lopen kan je ook lekker gaan rijden...

voor meer informatie kan je ook per pb vragen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:20

Of je paardje is vreselijk afgestompt, want een achtief paard wordt niet zomaar lui en slecht voor het been. Dat eeuwige geschop en getik daar raakt hij helemaal van afgestompt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:21

Ik vraag me af of dit alleen maar luiheid is. Je geeft ook aan dat je paard stijf is - weet je wel zeker dat je paard goed gezond is? Ik zou dat eerst uitzoeken.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:23

Kendra schreef:
Ik vraag me af of dit alleen maar luiheid is. Je geeft ook aan dat je paard stijf is - weet je wel zeker dat je paard goed gezond is? Ik zou dat eerst uitzoeken.

Ik heb er ook bij staan:

Als je zeker weet dat hij lichamelijk niets mankeert...

afgestompt noem ik t eerder.. komt van eindeloos te lief een tik of schop geven, maar geen reactie krijgen. zo weten ze namelijk ook niet dat je wat van ze verwacht...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:24

Ik ben het helemaal eens met Kendra: zoek eerst uit of het paard wel goed is. Dit klinkt als een paard dat wel wil maar niet kan........

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:26

wat ik vind ga je niet leuk vinden mar dit paard moet eens een keer goed nagekeken worden hij geeft namelijk aan dat hij bepaalde dingen niet meer kan en daar word niet echt naar geluisterd hij word geschopt en krijgt een harde tik met de zweep , daar zou ik ook een rot humeur van krijgen , al helemaal na wat hij al voor de mens heeft gedaan. ga lekker buitenritten met hem maken en laat hem plezier maken. dit paardje is stijf en kan bepaald dingen gewoon niet en inplaats van dat hij daar misschien voor behandeld kan worden moet hij nog steed moeilijk oefeningen doen. denk wat meer aan je paard en niet aan wat jij wilt, hoe denk je dat jij je zou voelen als je in zijn plaats loopt

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 20:29

Buitenritten gaat met hem helaas niet lukken want dan is hij gewoon niet te houden! Maar hij krijgt al wel druppels voor zijn benen.

Maar ik zal eens met de stal eigenaar overleggen vragen of zij eens wilt kijken en ik denk ook een wat meer gaan longeren of gewoon leuke dingen zoals paardenvoetbal doen we wel eens

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:44

tsja is hij van jou of niet? Anders de eigenaar vragen wat je moet doen...

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 20:49

Nee Douwe is niet mijn paard maar een bijpaardje.
Maar ik zal binnekort eens met de eigenaar overleggen

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:51

Dat zou ik dan idd even doen, maar mijns inziens is hij echt lui. vooral omdat hij buiten niet te houden is...