Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) begint te snappen wat je bedoelt, maar dan nog steeds momenten zal hebben dat hij het niet begrijpt.
.

En ook zo met de rem, een jong paard kan eigk altijd al wel aan de longe,remmen? Longeur neemt paard terug en ruiter gaat daarbij zwaar zitten en helpt op zit terug rijden. Voor het sturen kan vanaf de grond met dubbele lijnen prima helpen! ( Dit wel zonder ruiter) Maroesjka schreef:Hoi, sinds vier maanden ben ik bezig om een jong paard in te rijden, ik ben begonnen met veel longeerwerk zodat hij goed op mijn stem leerde reageren. Sinds 3 weken zijn we samen bezig met rijden zowel aan de longeerlijn als los, tot zover gaat dit allemaal prima..... Vandaag voor het eerst helemaal alleen geweest en hij reageerde niet op mijn been en op mijn stem en ging stil staan, uiteindelijk wel gestapt en gedraafd maar ook heel veel en lang stil gestaan. Ik heb ook gebruik gemaakt van mijn zweepje en daar reageerde hij wel iets op.
Hebben jullie een idee wat het is en hoe ik er het best mee om kan gaan?
Gr. Maroesjka