Beugels verliezen tijdens draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guineas

Beugels verliezen tijdens draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 16:52

Zoals de titel al zegt.. tijdens draf verlies ik mijn beugels, erg irritant. Ik moet m'n bovenbenen meer ontspannen en niet m'n benen optrekken.. ik weet wel wat ik moet doen alleen lukt het niet helemaal xD Heeft iemand tips hiervoor?

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:53

Ik dus ook.... je bent niet de enige...

__denise

Beugels een gaatje korter misschien?

ilonatjuuh

druk je je hakken wel (goed) uit?

anoukkk.

Re: Beugels verliezen tijdens draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:54

ik heb dit precies het zelfde, het is idd dat je je hakken niet uitdrukt, gewoon je beugels lang houden en oefenen oefenen oefenen ss het enigste wat mij helpt (:

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:54

:j Beugels een gaatje korter. Dan wordt het makkelijker om druk op je beugels te houden en zal je minder gaan klemmen. Als het goed gaat kan je op den duur proberen de beugels weer een gaatje langer te doen.

Guineas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 16:58

Hm ja mn instructrice wou juist dat ik niet te kort reed om dat klemmen af te leren.. ik probeer mijn hakken wel uit te drukken maar ik heb het idee dat m'n onderbenen dan soort van naar voren schuiven..

pieceofcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:59

Ontspanning is zo belangrijk, hakken uitdrukken en uitblazen, en heel veel oefenen!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:36

@ falona; dat heb ik eerst ook geprobeerd maar het had bij mij niet zoveel zin aangezien ik het toch weer helemaal opnieuw moest gaan oefenen toen ze een gaatje langer waren.
het kan zijn dat het voor iemand anders wel helpt maar ik zou zeggen; gewoon veel oefenen zo ben ik er ook van af gekomen, gewoon constant denken druk ik mijn hakken wel uit? klem ik mijn benen aan? zijn mijn benen ontspannen? en op een gegeven moment gaat het vanzelf :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:57

Je moet idd weer opnieuw oefenen als je de beugels maakt, maar als je het gevoel eenmaal te pakken hebt met kortere beugels dan heb je het gevoel met langere beugels ook sneller gevonden. En met kortere beugels is het nou eenmaal makkelijker te vinden dan met langere beugels.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:32

Ik heb het bijna altijd met galop. Mijn instructeur gaf als tip iets meer naar voren te buigen, dan gaan je benen meer naar achteren... en hij zegt dat ik moet proberen een beetje te gaan staan (maar ja dat is dus met galop).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:38

Zonder beugels rijden :+ Haha, ik zou er op letten dat je je hakken vlink uit drukt en je been op de goede plek legt ( veel mensen leggen hem te dicht bij de singel, terwel er een lijn moet zijn van je schouders-heup-hak) en idd zoals al genoemt je beugles korter. Kun je goed in de verlichte zit blijven???

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:42

Heb je laarzen of chaps? Met laarzen heb je al een stuk minder last van optrekken volgens mij.
En erg belangrijk is inderdaad je hakken uitdrukken.
Misschien kan je eerst wat korter zitten en erop oefenen, en dan telkens een gaatje langer.

En ik neem aan dat je toch niet alleen maar doorzit? Maar gewoon sta-zit kan je erg goed je hakken uitdrukken.

robin5896

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:56

raar

misschien hakken meer uitdrukken?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:22

Je beugels hoeven echt niet korter om je beugels niet meer te verliezen. Het probleem is dat je je been te veel optrekt en dat gebeurt ook met je beugels korter alleen heb je dan niet het gevolg van je beugel verliezen, dat is dus alleen maar het verbloemen van je probleem.

Misschien knel je teveel met je knie en bovenbeen waarvoor je onderbeen dus een stukje omhoog komt, probeer je bovenbeen te ontspannen zodat je onderbeen niet meer mee omhoog komt en rustig in de beugel kan blijven.

horsefreak9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:31

ik heb hier zelf ook last van misschien kan je het best een tijdje zonder stijgbeugel in de draf rijden zodat je aanleert je been correct te strekken. Ik weet niet zeker of dit helpt ik ben zelf ook nog aan het oefenen :D veel succes!!

Fleckvieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:51

Hier heb ik ook wel eens last van vooral met doorzitten
meestal maak ik de beugels dan een gaatje korter
dan kan je beter je hakken uitdrukken

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:13

Je kan wel oefenen door je beugels een gaatje korter te doen om je hakken goed uit te drukken. En dan de beugels weer langer als je dat onder de knie hebt.

Antje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:16

Ontspannen en hakken uitdrukken zou kunnen helpen

sterrexxx11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:07

beugels wat gaatjes korter?

sterrexxx11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:08

houd je beugels zelfde maat ga wat rondjes rijden in draf in de verlichte zit en leer je hakken naar beneden drukkken zo tijdje doorgaan dan leer je naar beneden te zakken.

_braaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:36

Neem eens een privelesje speciaal op houding en zit.

Verder proberen je benen lang te maken vanuit je heupen ipv alleen je hakken uitdrukken.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 07:43

ik heb hier ook weleens last van gehad, bij mij kwam het doordat het rubberblokje helemaal op was en ik een gladde zool heb. hierdoor had ik totaal geen grip en was ik binnen no-time mijn beugel kwijt

maxitopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:48

Misschien ligt het ook wel aan de blokjes in de beugels, ik weet niet meer hoe die heten.
Maar als deze niet genoeg grip geven en jij ook maar een klein beetje je voeten four houdt dan verlies je ze ook.
Maar ik denk dat je eerst maar even goed op je hakken en tenen moet letten,

RV_Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:49

Ik zou proberen om een zit les aan de longeerlijn te doen. Hierbij een knoop in de teugels maken en je concentreren op je beugels. Goed je hakken uitdrukken. en niet aanspannen de in de rest van je lichaam. Door je teugels los te doen ga je je evenwicht niet opzoeken in je armen. probeer ontspannen te blijven zitten. Om je beugels een gaatje korte te maken, los je het probleem niet op!
Eventueel je paard bijzetten als je eropzit dat hij lekker nageefelijk(ik weet niet precies hoe je het schrijft) loopt. Hierdoor is het zitten voor jouw ook een stuk makkeljker.