Te diep..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Te diep..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:38

Halloo, ik weet dat er een centraal topic is voor aan de teugel, maar ik heb geen zin om dat allemaal op te zoeken en ik wil een duidelijk antwoord.

Nou, een friese ruin van mijn vriendin krijg je makkelijk aan de teugel, maar hij loopt heel vaak te diep. ik vraag me af hoe ik hem dan weer omhoog krijg zodat hij niet te diep loopt.

Iemand tips?

Marijketjuh_

Re: Te diep..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:41

tempowisselingen rijden, en bezig blijven met hem. Figuurtje zus, figuurtje zo. Houdt hem bezig en alert.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:42

helemaal met Marijkertjuh eens :D maar we kunnen niet zien hoe je rijdt of wat dan ook. misschien moet je meer teugel geven?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:44

tja, het ligt er niet aan of ik meer teugel moet geven want dan gaat ie hangen, maar figuren rijden is wel een goed idee, want ik consentreer met meer op dat hij voorwaarts loopt, want hij is soms best sloom.. maar een toppie paard wel :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:47

Een van de oplossingen kan zijn om een tijd met het halster onder het hoofdstel (zonder neusriem dan) te rijden. Een paar teugels aan het halster maken. Zo kun je op de neus en het bit rijden en afwisselend meer het een of het ander, net wat nodig is. Dit werkt heel goed met diverse bit/aanleuning problemen. (En bij inrijden).
Verder ligt het geheim toch in de beenhulpen/activeren.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:51

[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...

Het topic is speciaal daar voor gemaakt. Dus je mag geen topics hier meer over openen anders word bokt een zooi. Omdat denk bijna niemand het leuk vind om het te gaan zoeken.. Dus heb getemt ;)

Vanaf hier kan ik weinig beoordelen, het beste zal toch wel echt les zijn. En veel tempowisselingen rijden.
Laatst bijgewerkt door Change_ op 30-10-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:51

Wat kan helpen is af en toe je handen iets hoger zetten (eventjes, zonder meer druk te nemen) en aanvullen met je been, waardoor je je paard uitnodigt om van achter meer te dragen waardoor hij van voor minder diep zal komen. Het is een kwestie van hem steeds voor te blijven met je been als hij te diep wil gaan lopen.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:54

oke dankjewel :) als het aan mij licht, kan dit topic sluiten ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:45

Als hij gewoon op een bepaald moment te diep loopt, terwijl hij wel gewoon vanuit de achterhand loopt kan je het beste een ophouding met de buitenteugel maken, klein beetje been geven en de teugels iets niet voor doen na de ophouding met de buitenteugel. Maar als hij nog wat op voorhand loopt en zo diep loopt, zonder over de rug te lopen zou ik eerst tempowisselingen rijden en de achterhand eronder rijden. :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:28

Toch zul je je vraag in het centrale topic moeten stellen en daar even zin voor moeten maken ;). Bij deze dus een slotje hier.