Benen stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvanaa

Benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 22:26

Hoii Hoii,,
ik heb een probleem met het stilhouden van mijn benen. Dit onderwerp is vast en zeker al eerder geweest, maar ik dacht: ik begin opnieuw een topic en hopelijk komen er nieuwe tips binnen !! :D

Mijn probleem is dus dat ik tijdens het lichtrijden mijn benen absoluut niet stil kan houden. Ik lijk af en toe net zo'n trekpop qua bewegingen die ik maak tijdens het lichtrijden. Ik blijf een soort van drijven, terwijl dit niet meer nodig is en ook mijn bedoeling niet is. Tijdens het doorzitten heb ik hier geen last van en in de galop ook niet. Maar het lichtrijden is bij mij echt een heel groot probleem. Telkens wanneer ik ga staan in mijn beugels, gaan mijn benen van het paard af, en wanneer ik ga zitten komen mijn benen weer aan het paard.

Ik heb al geprobeerd om met touwtjes te rijden tussen de singel en beugel, maar hiervan kreeg ik alleen maar pijn aan mijn enkels en het is ook best gevaarlijk vind ik. Mijn benen hou ik al gestrekt en me hakken laag. Dit is volgens mijn instructrice het probleem niet.

HELP HELP HELP.. ik hoop dat jullie tips hebben wat ik uit kan proberen, want het kost me tijdens de wedstrijden erg veel punten, en dat vind ik best zonde :$

Kuss xx Sylvanaa

Megamutsj

Re: Benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:29

Je zet nu alle druk op je voeten waardoor je benen zo wiebelen denk ik, probeer de druk meer over je gehele been en in je knieen te verplaatsen wanneer je omhoog komt met lichtrijden :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:25

Probeer het gewicht te verdelen over je benen.
maar wat ook goed helpt is je enkels naar buiten duwen. In het begin is het nog even raar maar als je er aan gewend bent gaat het goed. Het helpt ook bij mij.

Sylvanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 00:10

up

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 00:11

ik heb ook super veel last van dit verhaal, ik lees even mee met dit topic voor de tips

AllTimeLow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:50

Ik volg het topic ook even, heb er ook last van.
Maar bij de ene pony is het minder dan bij de andere. En na mijn idee verschilt het ook per zadel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:53

Het probleem zit in je heupen, je zit wellicht scheef, waardoor je geen controle meer over je benen hebt.
Ik zat zelf scheef, 5 centimeter links naast het zadel! Kon met m'n rechterbeen helemaal niets, ben rechtgezet en ik kan er weer wat mee.

AllTimeLow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:59

Janine1990 schreef:
Het probleem zit in je heupen, je zit wellicht scheef, waardoor je geen controle meer over je benen hebt.
Ik zat zelf scheef, 5 centimeter links naast het zadel! Kon met m'n rechterbeen helemaal niets, ben rechtgezet en ik kan er weer wat mee.

Voor mijn idee ben ik niet (echt) scheef, maar kan dat ook al een oorzaak zijn als je ook maar enkele millimeters scheef staat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:02

Vans schreef:
Voor mijn idee ben ik niet (echt) scheef, maar kan dat ook al een oorzaak zijn als je ook maar enkele millimeters scheef staat?

Hangt ook af van op welke manier je je benen niet stil kunt houden. Maar ik was voor mijn idee ook niet scheef, wel dus....

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:05

het probleem zit in het niet onafhankelijk kunnen zitten,ga daar aan werken dat je alles onafhankelijk van elkaar kan bewegen en voelen

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:07

probeer het eens zonder beugels, en dan te gaan lichtrijden zo kan je geen steun zoeken op de beugels en moet je wel je hele been gebruiken om steun te krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:11

Maffieioso schreef:
probeer het eens zonder beugels, en dan te gaan lichtrijden zo kan je geen steun zoeken op de beugels en moet je wel je hele been gebruiken om steun te krijgen.

Dan forceer je de boel en gaat het op den duur alleen maar minder...

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:20

Janine1990 schreef:

nooit gedacht dat je dan scheef zou zitten ik probeer steeds me bene recht te houden maar lukt niet ..

horsefreak9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:34

je gebruikt de voeten meer om je op te drukken terwijl je meer vanuit de knieen moet opdrukken zo kan je de been aangesloten houden.
ik hoop dat dit je helpt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:35

horsefreak9 schreef:
je gebruikt de voeten meer om je op te drukken terwijl je meer vanuit de knieen moet opdrukken zo kan je de been aangesloten houden.
ik hoop dat dit je helpt

Klopt niet, je knieën moeten los van het zadel blijven. Lichtrijden doe je met je bovenbenen, niet met je knieën...

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:37

Janine1990 schreef:
horsefreak9 schreef:
ik hoop dat dit je helpt

Klopt niet, je knieën moeten los van het zadel blijven. Lichtrijden doe je met je bovenbenen, niet met je knieën...

precies, wanneer de knie zo word gebruikt, word de chouder beperkt en kan het paard de beweging niet af maken, dus als zo rijd geef je je paard tegen strijdige hulpen

AllTimeLow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:37

Janine1990 schreef:
Vans schreef:

Hangt ook af van op welke manier je je benen niet stil kunt houden. Maar ik was voor mijn idee ook niet scheef, wel dus....

Ze wiebelen gewoon met lichtrijden :Y)
Zonder beugels heb ik er geen last van. Dus ik druk mezelf waarschijnlijk wel teveel vanuit me voeten op ofzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:39

Waarschijnlijk zit het wel in je heupen, vrijwel alle problemen met je zit komen vanuit je heupen. Kan je wel blijven zitten in het doorzitten en galloperen?

AllTimeLow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:46

Janine1990 schreef:
Waarschijnlijk zit het wel in je heupen, vrijwel alle problemen met je zit komen vanuit je heupen. Kan je wel blijven zitten in het doorzitten en galloperen?

Galop lukt prima eigenlijk. Doorzitten hangt ook van de draf van het paard af, maar kost wel meer moeite.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:50

Hoe soepel is je bekken? Dat heb je namelijk heel erg nodig met rijden. Hoe soepeler, hoe gemakkelijker het gaat.

AllTimeLow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:53

Janine1990 schreef:
Hoe soepel is je bekken? Dat heb je namelijk heel erg nodig met rijden. Hoe soepeler, hoe gemakkelijker het gaat.

Euh, gosh, daar vraag je me wat :+ Ben niet gigantisch soepel verder, maar ook niet knetterstijf ofzo.

_braaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:56

Misschien een keer een sessie met een flexchair (google het maar) inplannen. Die kunnen je goed helpen problemen in je bekken te lokaliseren.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:33

als het echt niet zou lukken:
de riempjes van je sporen aan je stijgbeugel & singel hangen.
Heb ik nog gezien :+ & het werkt
succes!x

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:26

Ik lees ook even mee, zelfde soort probleem

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:34

horsefreak9 schreef:
ik hoop dat dit je helpt

heb vanochtend geprobeerd om het vanuit me knieën te doen en het hielp echt natuurlijk bewogen ze nog een beetje maar stukke minder bedankt voor de tip :D