Ik heb wat problemen met de nagevelijkheid bij mn paard met de zijgangen. Zonder zijgangen is ze gewoon heel lekker los in de hand en nagevelijk, maar zodra ik wijken, sb of travers in wil zetten komt ze gelijk tegen de hand. Mijn instructrice vindt ook dat ze wel erg makkelijk dan tegen de hand komt en vindt dat ik op zo'n moment best streng mag zijn daarin, vooral met wijken wat niet echt een lastige oefening is.. Zodra ze gewoon ontspant (wat sommige stukjes wel lukt) gaat de oefening gelijk een stuk beter. Ik heb het idee dat ze al van te voren bedenkt dat ze het moeilijk gaat vinden en dan al in verzet gaat terwijl als ze gewoon nagevelijk zou blijven de oefening helemaal niet moeilijk is.
Ik probeer er al op te letten of het niet aan mij ligt, dat ik teveel tegen werk bijv. Maar hoe ik het ook probeer, ze komt er tegenin.
Ik hoop dat jullie mij goede tips kunnen geven! Tip van mijn instructrice was: goed blijven oefenen en af en toe mag je best streng zijn op de juiste momenten.
ik ben benieuwd!
groetjes

.
vooral opletten dat je niet teveel stelling vraagt en je houding hetzelfde houdt en niet gaat verkrampen, maar haar probeert opzij te duwen, en alleen de schouder te begrenzen. als je wat meer begrenst, blijft ze dan wat meer nageeflijk lopen? En wat doet ze als je haar wat langzamer laat draven, ietsje meer verzameld?
)
)...