Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Only_Gold schreef:Meer ontspannen op de teugels? En misschien dat iets meer lengte in de hals ook wil werken?
MagicDay schreef:Only_Gold schreef:Meer ontspannen op de teugels? En misschien dat iets meer lengte in de hals ook wil werken?
allemaal al geprobeerd!! Wat ik nu doe is m eerst even wat "oppakken" voor de middenstap, even wakker maak met kuit en dan terwijl ik kuitdruk blijf geven, mijn handen iets naar voren en beneden brengen om zo de ruimte aan hem te geven voor de MS!

Vadalma schreef:Heb je al eens geprobeerd om hem puur op je zit te verruimen?
Erg charmant klinkt de methode niet, maar hij werkt wel (bij mij wel in ieder geval): knijp je billen aan en 'duw' hem als het ware naar voren.
MagicDay schreef:Ooooh, maar ik weet van mezelf wel dat ik ruitergevoel heb na 24 jaar rij-ervaring van groene paarden tot grand prix paarden...dat van het meebewegen heb ik idd nog niet erg goed geprobeerd!
MagicDay schreef:Dat klopt misschien wel ja, maar het paard dat ik nu heb heeft een andere knop dan ik gewend ben! En dat ik een grand prix paard heb gereden wil nog niet zeggen dat ik een grand prix ruiter ben he
doei schreef:Wat bedoelen jullie met geef de hand mee naar voren?
Echt je handen naar voren brengen of de teugels iets langer laten worden terwijl je paard deze volgt?
Bij mij is het nu dus ook zo dat mijn paard wel sneller gaat, maar korte pasjes maakt (idem in middendraf, maar dat wordt al beter): Ik ontspan mijn hand, maak de teugels iets langer en geef been.
doei schreef:Ok hand ontspannen bij aandrijven doe ik altijd.
Misschien dus niet teveel aandrijven/ of helemaal niet aandrijven?
En meer meegaan met de beweging (hier heb ik helemaal niet opgelet of aan gedacht).
Bedankt!

)