last van schouder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

britv

last van schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 12:59

Ten eerste weet ik niet helemaal of het hier goed staat! :o

Ik heb af en toe als ik aan het rijden ben, last van mijn 'schouder'. (recreatief)
Ik krijg hierbij dan een hele stekende pijn, en probeer alle vreemde houdingen aan te nemen in de hoop dat het dan iets minder word. Rijden is op deze manier niet fijn, het vreemde is dat ik het niet altijd heb en maar eens in de zoveel keer.
Heeft iemand dezelfde klacht? Of tips?!

caroline_max

Re: last van schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:18

dat heb ik ook gehad, maar alleen aan 1 kant. Ik heb toen een paar keer fysiotherapie gehad en wat oefeningen aangeleerd. Bleek dat ik toch iets verkrampte met 1 arm waardoor ik dus pijn kreeg in mn schouder.

britv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:24

Ja het is altijd aan mijn linkerkant. Heeft het dan te maken dat je verkeerds zit of?

Sreggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:33

Het kan zijn dat je onbewust verkeerd zit inderdaad.
Vaak komt schouder pijn door dat je juist een ander lichaamdeel verkeerd beweegt, bijvoorbeeld je nek of je rug.

Als je weet dat je dit snel hebt zou ik af en toe tijdens het rijden eens stil gaan staan en alles rekken en strekken. Armen boven je hoofd en je vingertoppen uittrekken, net als je nek even heen en weer bewegen.

Leun eens voorover enm achterover, zo maak je alles weer los. Je zal zien dat dit helpt als je dit regelmatig doet!

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:53

Ik heb het ook een tijd gehad, oude blessure, maar als ik regelmatig reed had ik er minder last van dan als ik maar af en toe reed.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:37

Ja, ik heb problemen met mijn evenwicht gehad vroeger en daardoor blijkbaar toch een iets afwijkende houding gekregen. Inmiddels wordt daaraan gewerkt (fysio) en ik heb er maar weinig last van nu.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:36

het kan zijn dat je klachten doordat je scheef zit, of bijv. je schouders vastzet of verstijfd tijdens het rijden.
een fijne oefening om je schouders te ontspannen gaat als volgt; je beweegt 1 schouder naar je oor, daarna naar achteren, dan naar beneden, dan naar voren en dan weer richting je oor; je schouder even bij je oor vasthouden en dan laten vallen. Dit helpt om je schouders te ontspannen, succes!