Een tijdje terug heb ik een topic gemaakt over mijn shet die erg gaat hangen, klooit met zijn hoofd en loopt te kauwen op het bit. Ondertussen is het probleem nog niet opgelost. Hier het filmpje:
Wat we geprobeerd hebben:
- Tanden na laten kijken. Op was scherpe randjes na zag het er prima uit. De randjes zijn weggewerkt door de tandarts.
- Zonder zadel gereden, maar dan doet hij het ook.
- Bitloos, idem.
- Aan de lange lijnen. In het andere topic werd geopperd dat het meisje hem niet genoeg voorwaarts rijdt en dat het dan wel over zou moeten zijn. Aan de lange lijnen laat ik hem goed doorstappen, maar hij blijft het doen.
- Ander bitje. Hij loopt op een enkelgebroken bit. Met een ongebroken bit doet hij hetzelfde. Ik heb nu een dubbel gebroken bit gekocht, dat verwacht ik deze week.
- Neusriem over het bit, zoals het hoort.
Dus wat kan het nog meer zijn? Ik heb zelf niet het idee dat het iets lichamelijks is. Ik kan er natuurlijk niet inkijken, maar hij reageert totaal niet gevoelig op druk, loopt heel makkelijk en los in de wei en aan de longe.
Edit: Woensdag komt er een ouder meisje op Hans rijden. Ik zal eens kijken of ik dan ook kan filmen. Ik kan dan eventueel ook proberen om het bit nog een gaatje hoger te hangen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 25-10-10 15:30, in het totaal 3 keer bewerkt